Ask questions, find answers and learn more about Sonos products and services in Danish, Swedish and Norwegian.
Recently active
Alle Sonos egne kanaler bliver afbrudt flere gange i timen med de samme reklamer for bla sex legetøj... Hvornår kan vi slippe for dette og betale for den "rigtige" version?
Til min router har jeg tilsluttet et mesh-system (TP-link Deco). Til Deco-enheden tilsluttet routeren har jeg en Sonos Boost forbundet. Men hvortil er det klogest at tilslutte min netværkshardisk…? Til routeren, til TP-link-enheden eller til Boost? Er det hip som hap….?
Mine alarmer virker ikke ordentligt efter skift til vintertid.Sat op i s2 starter kl 6.30 og løber i 2 timer og 30 minutter. Køre på sonos 1 og one 1 gen.Efter skift, slukker radio kl 8.11. Har prøvet at slette alarm og oprette den igen forskudt med 5 minutter, slukker 8.11.
Har i en måned oplevet at nyheder ikke virker via Sonos med Google længere. Når jeg siger “nyheder” til min Sonos one, får jeg beskeden “her er de seneste nyheder fra klokken x:” og så efterfulgt af nyheder. Nu får jeg bare “her er de seneste nyheder fra klokken x, det var det hele indtil videre”, uden at der kommer nogen nyheder. Det virker fint direkte via Google Assistant på fx min telefon, så det må være et problem med Sonos. Nogen bud på en løsning?
Hej SonosVores Sonos Playbar er begyndt at lave en meget hørbar højfrekvent hyletone/summen. Det er lidt som om lyden svinger lidt i frekvent.Lyden høres primært når højtaleren er i standby (ikke afspiller musik), men er også tilstede når den er i brug - her er hyletonen dog skiftet lidt over i en sussen/summen.Vi har forsøgt med genstart og nulstilling, som desværre ikke har hjulpet.Hvad skal vi gøre - Håber I kan hjælpe med en løsning.På forhånd tak
Hej Sonos, Jeg bliver ved med at modtage reklamer, når jeg tænder for en højttaler, jeg har på intet tidspunkt givet accept til dette og ønsker at blive fri for reklamer.Sonos radio er spærret med lås, så jeg ikke kan fjerne den, hvordan fjerner jeg Sonos Radio?Jeg finder mig ikke i det, jeg har købt og betalt for mine højtalere og ønsker at være fri for jeres indblanding i mit privatliv. Hvis det ikke stopper, får i en sag på halsen, det er i strid med markedsføringsloven.Venlig hilsenSøren K.
DR Lyd er holdt op med at virke hos mig. “Kunne ikke gennemse musik - det opstod et problem ved oprettelse af forbindelse til DR Lyd” melder Sonos-appen (S1). Ifølge status på Sonos’ hjemmeside er DR Lyd operational. Har forsøgt at slette og tilføje tjenesten uden succes. What to do?
Jeg er på nipper til at smide mine 2stk play5 i skralderen. hver gang jeg vil høre musik så ska jeg opdatere først, der er en opdatering siger appen.vi opdaterer og hvad sker der så, så virker lortet på den ene eller den anden måde ikke længere. Hvorfor skal der opdateres KOOOONSTANT og hele f****** tiden, jeg er PISSE ligeglade med opdaterede gif animationer på knapperne eller en eller anden snot opdatering der vedrører noget kun en nørd med fedtede Urkel briller er bekendt med. Giv i det mindste en mulighed for at slå automatiske søgning efter opdatering fra, jeg kan ikke finde den på min windows kontroller. Sonos gik fra at være real nice ti at være real bad i løbet af ingen tid...hvordan er det overhovedet muligt? Moderator Note: Modified in accordance with the Community Code of Conduct.
Hej, Vi har 2 Arc i huset, som hver er koblet sammen med en sub og 2 stk. one. Pludselig virker surround og sub lyd ikke længere. Vi kan sagtes koble sub’en sammen med andre enheder og så virker det fint. Vi har forsøgt at nulstille både arc og sub, men lige meget hjælper det. Er der andre der har oplevet dette og fået det fikset? Vi har tjekket wifi er aktiv på Arc og surround og sub er slået til.
Hej,Jeg har et Sonos system bestående af:4 stk. connect amp_gen1 (1 stk. med kabel og resten trådløs)2 stk. one1 stk. moveMit problem er at den ene connect amp ikke længere kan afspille musik. Jeg kan se den i mit system, men kan ikke tilføje sange eller afspille radio eller noget. Fejlbeskeden er noget i stil med “Kan ikke oprette forbindelse til Sonos”.Jeg har forsøgt: atflytte enheden tættere på den kablede “hoved-enhed” sætte et netkabel direkte i forstærkeren nulstille enheden til fabriksindstillinger og nu kan jeg ikke tilføje den igenKan man fejlsøge på sådan en enhed og evt. reparere den eller kan det ikke betale sig?Den er ca. 10 år gammel og jeg vil tro der er noget der er defekt inde i enheden.Mvh. Morten
Godaften.Jeg har lidt udfordringer med Soundcloud, som jeg håber nogen kan hjæpe mig. 1. Er det ikke muligt at spille direkte over Soundcloud app'en, ligesom det er ved Spotify feks? 2. Når jeg søger på min playliste på Soundcloud, men over Sonos app'en, så kommer den frem, men det er kun 1/3 af de tracks jeg har liggende på den, som kommer frem? 3. Når min kone prøvet at finde sin profil på Soundcloud, men over sonos, for at kunne spille hendes liked tracks, men den kunne ikke finde profilen? Nogle der har et råd til, hvad jeg måske gør forkert her?
Mijn Play: 5 heeft altijd gewerkt via WIFI. Tijdens het afspelen van muziek stopte de muziek in eens. Daarna is het mij niet meer gelukt om vanaf mijn Play: 5 verbinding te krijgen met mijn WIFI netwerk. Aan mijn netwerk is niks veranderd. Op dit moment kan ik de Play: alleen bedraad toevoegen aan systeem, maar ook dan geen geluid. Kan dit een probleem zijn met de WIFI kaart in de Play: 5?
Hej Igen.Inde i min stue, der har jeg 1 Arc, 1 sub, og 4stk one SL.Jeg har prøvet at opsætte min hjemme bio, og kunne godt tænke mig, at Arc, sub og de 4stk one SL, alle bliver opsat til det, men det kan jeg ikke? Kan det passe at man "kun" kan opsætte 2stk one SL, til hjemme bio? Ligeledes, vil jeg gerne have, at når jeg høre musik, i stuen, at så er det Arc, sub og de 4stk one SL som spiller. Men det får jeg heller ikke lov til.Når jeg prøver at danne Stereo, er det kun de 2 one SL, som ikke kan komme med i hjemmebio, som jeg kan vælge? Kan det passe at det er sådan, eller gør jeg noget forkert? Kunne godt tænke mig at alt i stuen spillet når jeg køre surround, og ligeledes at alt spille når jeg høre musik.Men det kan man måske ikke?
Goodag alle sammen.Jeg har lige købt og monteres en Arc, u der mit tv.Efterfølgende har jeg opsat den på min Sonos app, og det gik forbavsende godt. Det skal lige siges at mit tv har fast internet kabel.Da jeg opsatte ARC,EN, der kom den, med den der lyd, og sagde at nu var den tilsluttet tv,et osv.Det eneste jeg studset over, det var Arc,en spurgte om WiFi kode.Det fik den selvfølgelig. Det som er problemet, det er at der kun kommer lyd ud af nogle apps når de bliver afspillet?Netflix, og Disney, virker.Resten, som TV2 Play, DR1, Viaplay, osv, det er ingen lyd på? Hvad Søren kan det være?Har det noget at gøre med at tv'et har fast kabel, og at arc,en køre over WiFi? Forstår det virkelig ikke
Hejsa Den er også gal her, har først set trådene nu, Supporten vil jo bare give lidt rabat på nye produkter..Nej tak! - Det er da for dårligt, der er jo mange med dette problem..
I mit hus (som jeg snart flytter ind i) er der ført netværkskabler rundt til de fleste rum - fra kælder til kvist. Og i yderområderne er wifi ganske svagt. Kablerne er desværre cat5 og ikke cat6, så man kan ikke bare tilslutte access points i rummene og derved udvide wifi-området - har jeg fået forklaret....Men: Kan jeg bare tilslutte Sonos-enheder med ethernet-kabler i de enkelte rum - eller er der nogle særlige problemer i den forbindelse, jeg skal være opmærksom på? Sonos er jo for mange år siden gået over til at være yderst wifi-fikseret, så måske det slet ikke er muligt? Selv om enhederne har en ethernet-port...? (Det er selvfølgelig også muligt at kable én Sonos-enhed til routeren og dermed sætte gang i mesh - men jeg tænkte bare, at fysisk kabling til alle enhederne kunne være interessant, hvis muligt).På forhånd stor tak hvis nogen kan hjælpe mig videre.
Hej Sonos, Jeg bliver ved med at modtage reklamer, jeg har på intet tidspunkt givet accept til dette, jeg har fjernet alle afkrydsninger.Jeg finder mig ikke i det, jeg har købt og betalt for mine højtalere og ønsker at være fri for jeres indblanding i mit privatliv. Hvis det ikke stopper, får i en sag på halsen, det er i strid med markedsføringsloven. Venlig hilsen Søren K.
Vi lytter mest til DR P1 og oplever ofte at der pludselig springes tilbage i programmet(spoles tilbage til et vilkårligt sted) For så at fortsætte derfra. Vi har prøvet at skifte imellem DRs egen Sonos app og Tunein og Sonos radio. De fejler allesammen:(er der nogen gode ideer til at undgå det?på forhånd tak for hjælpen:)Bh. Tom Ulrich
Hvordan kan vi stoppe reklamer på en radiostation på Sonos det er jo skide irriterende med afbrydelse lytter til en station der ikke fra Danmark med reklamer på dansk !11
Hej.Har skiftet router og forsøgt at tilslutte alle Sonos højtalerne til det nye netværk. Det lykkedes fint med at tilslutte surroundsystemet (Beam+2 x one) samt min Sonos move.Til gengæld kan jeg ikke tilslutte 2 andre Sonos one. Har både forsøgt (mange gange) at tilføje inder fanen ‘system’ og også under fanen support (find manglende produkter) men uden held. Er rimelig frustreret 🤯Det skal nævnes at jeg undervejs har slettet det gamle netværk under ‘administrer netværk’ og også et andet netværk som muligvis var et midlertidig sonos netværk (dog ikke sikker). Har i andre mere end et netværk under ‘administrer netværk’?Håber nogle kan hjælpe en lettere opgivende sjæl :)Mvh Lars
Jeg har YouTube premium og har hentet den ned til sonos. Men jeg kan ikke søge på musik på samme måde som jeg kan på app'en. Og søger jeg på app'en kan jeg ikke afspille det søgte på sonos, men musikken afspilles kun på telefonen. På Spotify's tlf app er det muligt at vælge afspilning på sonos Er det normaltMvh Arne
HejJeg har ARC + SUB, modtaget igår :-)Kan man på en eller anden måde se hvilken lydformat der afspilles, feks. når der afspilles Dolby Atmos? \Ronni
Hej.jeg bøvler med YouSee musik i Sonos app på min iphone xs. Sker næsten hele tiden at jeg ikke kan afspille musik, og får denne besked som kan ses på billedet . Og virker først igen når både app er geninstalleret og iphone genstartet.Alt et opdateret, app er geninstalleret, YouSee kontaktet og har forsøgt genstart af systemet. Når jeg oplever problemet kan jeg heller ikke søge på opdateringer til Sonos system i app, men får en fejlkode 1102.Det er det samme på min kones iphone 12 pro. Og vi kører med hver vores konto til YouSee.Det virker på min Ipad uden problemer.
Hej Jeg har store problemer med mit sonos setup. Sonos enheder jeg har er:9 Sonos One1 Beam1 Sub Gen 31 Amp.2 stk MoveNetværket er et Unifi Amplifi hvor yousee routeren er sat til bridge, så unifi routeren styrer det hele. 2.4Ghz kører kanal 1Hvor Sonosnet er sat til 11 Problemet er lange buffering både med Spotify, yousee musik og sonos eget. Der er også problemer med volume kontrol.Problemet er der når jeg kører Sonosnet, samt wifi only Håber der er nogle som kan se hvad jeg lige mangler at tweake på mit netværk.
Already have an account? Login
No account yet? Create an account
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.