Answered

sonos amp som surround og subwoofer

  • 9 January 2023
  • 1 reply
  • 72 views

Badge

Jeg syntes ikke at det kan være rigtigt at man køber en sonos amp til 5999,- til at kunne sætte sine custom install baghøjttalere til sin sonos arc og så deaktivere den subwoofer udgangen så jeg ikke kan bruge min egen custom bygget subwoofer som er skjult under sofaen, det bør sonos lave om på, eller finde en løsning hvor man kan få både egne baghøjttalere og subwoofer på samme system.

 

jeg elsker sonos systemet og deres lyd, men det virker også som om de begrænser mulighederne for kunderne når nu der er en subwoofer udgang hvorfor så deaktivere den ved brug som forstærker til baghøjttalere. 

icon

Best answer by Mike R. H. 11 January 2023, 10:21

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Max 87 velkommen til communitiet!

Når en satellit (i dette tilfælde din AMP) er tilsluttet i en hjemmebiografkonfiguration, modtager hver satellit et allerede filtreret lydsignal.

Det betyder, at en AMP som baghøjtaler kun modtager lydsporene for venstre bag- og højre bagkanal og intet bassignal.

Derfor deaktiveres subporten, da der ikke bliver sendt noget signal til den, som den kan udnytte. Vi nævner også dette i vores artikler omkring Sonos AMPen.