Ask questions, find answers and learn more about Sonos products and services in Danish, Swedish and Norwegian.
Recently active
Hej allesammen, jeg har for nyligt indkøbt en Sonos Arc og må sige jeg er imponeret over lyden sådan en bringer ud. Der er dog efter meget kortvarigt brug af min Arc opstået et irriterende problem som jeg håber nogle af jer herinde har en løsning på. Jeg har haft opsat min arc til at spille lyd over fjernsynet via hdmi arc. Alt virkede som det skulle, der kom fin lyd ud af højtaleren, min kæreste hørte efterfølgende musik på vores sonos symfonisk, hvorefter jeg spurgte hende hvorfor hun ikke holdte play knappen inde på arcen så den også spillede musik. Det gjorde jeg så. Og den spillede fint musik. Min datter skulle efterfølgende se fjernsyn, min kæreste havde ikke holdt play knappen inde på arcen for at stoppe musikken på den, og pludselig vil arcen ikke afspille lyd fra fjernsynet. jeg her prøvet at genstarte arcen uden held, jeg har desuden og nulstillet den og konfigureret den på ny uden held. Jeg har sågar også nulstillet fjernsynet til fabriksindstillinger uden nogen form for vir
Hvad gør man når man har sonos både hjemme og i sit sommer hus? jeg blev nød til at nul stille app en igår for at sætte mit system om her i sommerhuset.. og det gik også fint.. men hvad når jeg kommer hjem? finder min konto så selv mit system hjemme? håber det gav mening mvh Peter
HejVi har 2 stk. Sonos One (2. gen) + Sonos Connect Amp. Jeg kan ikke få dem til at spille samtidigt.Meget tit sidder jeg og bokser frem og tilbage, slukker enhederne, tænder igen og så er den der pludselig.Her er en situation:På Sonos One (1) og på Connect Amp spiller f.eks P5. Hvis jeg nu gerne vil tilføje Sonos One (2), så tager jeg min iphone og starter Sonos (2) app’en og trykker jeg på det lille symbol - kvadrat med en pil opad i bunden - og så kan jeg vælge Sonos One (2), og kan sætte hak ved den. Så trykker jeg på “udført” og - så sker der ikke et hak!Hvad kan der være galt?Vh Stig Christensen
Skal bruge S1 appen men bliver smidt over på s2 appen og får der at vide at jeg skal bruge s1 appen
Min ene One SL koblet i stereo er blevet tavs. Jeg kan betjene begge højttalere også fra den der er tavs. Jeg har prøvet at tage strømmen fra højttalere og router; men uden resultat. Det virker som om højttaleren er “død”. Hvad gør jeg ?
Jeg har netop købt Sonos Arc til vores LG CX oled, software version 3.23.25.Arc er opdateret til nyeste version.vi oplever stor forskel i lydstyrken på de forskellige TV kanaler, især TV3 og TV3+. De udsender lyd i Dolby digital 2.0 ifølge Sonos appen, jeg ved ikke om dette er relevant info.tvet står til Auto under lydformat for DTV og Auto under digital lydudgang. Jeg har forsøgt at med passthrough og ændre formatet til andre, uden at det hjælper.Vi oplever ikke andre udfordringer end lydstyrken er meget høj på nogle kanaler, Dolby atmos osv. fungerer fint.Diagnosisk 98486330Måske nogen der har en god ide?mvh.Jesper
Hej med jer. jeg har 2 play3 som jeg bruger som surround højtalere i stuen. Desværre mangler de begge 2 deres gummifødder.. er der nogen der ved om der kan bestilles nye et sted ?
Når jeg starter Sonos (typisk på DR-kanal) indledes med et reklamespot.Hvordan kan jeg afstille den funktionalitet?
2 ud af min 3 Sonos One kan ikke længere slukkes via Google Assistent kommando "Sluk musikken" eller "Sluk højtaler"Den siger at strømstyring ikke understøttes endnu.Har prøvet at fjerne og geninstallere assistenten, uden at det har afhjulpet.Nogen der har et fif til at fixe dette?
Hej med Jer,Jeg håber I kan hjælpe :)Jeg har en BeoPlay S8, som jeg er rigtig glad for. Det var nemt at tilslutte til min gamle Sonos Connect. Der er en let brummen i 3 minutter efter musikken er slukket. Det havde jeg vænnet mig til. Desværre døde min Sonos Connect, nok af alderdom. Nu har jeg købt en Sonos Port, som skal erstatte min tidligere Sonos Connect. Jeg har sat den op på præcis samme måde. Det går fint med at få lyden ud, når jeg enten hører musik, eller har den sat til mit Samsung TV. Men når de 3 minutter gået, intensiveres brummelyden, og umiddelbart stopper den ikke igen (har kun forsøgt i 10 minutter, da jeg ikke kunne holde ud at høre på den mere). S8’eren er sat til via Powerlink til DIN, og fra DIN til RCA. Det virkede som sagt på “Connect” men altså ikke umiddelbart på “Port”. Mit spørgsmål går på, om det er fordi, at man på Sonos Port er “tvunget” til at bruge triggeren? Og hvordan får jeg løst kabelføringen? mvh Mik
På mine iOS enheder er der en reklame for Sonos S2 app'en. Hvorfor går den ikke væk, når den har fået lov til at checke at mit system ikke er kompatibelt ???????
Rummene falder ud, sporadisk, og når jeg så ikke kan holde ud at være her mere, så stopper jeg "controleren", men de bliver bare ved med at hoppe rundt i rummene, og stopper ikke med at spille..... Jeg må rende rundt og trække stikkene ud på højtalerne.. Det er til at blive sindssyg af.. Jeg har Sonos i hele huset, alle rum, det er 7 sæt plus tv-soundbar, 1'ere og sub i stuen…!Der er ikke netværksproblemer i huset, og ingen højtalere står op af en router eller noget. Kan man få en fysisk person ud og kigge på hvad der er galt ? Også uden at det skal koste en formue for et helt nyt system ? Jeg kan kun køre med S1 controlleren, da ikke alle højtalere (80%) i huset er kompatible med den nye..
Har to Move i stereo par. Afspilningen starter ikke samtidigt. Der er en forskel på mellem 2 til 30 sek.Den Move som først er meldt ind i netværket starter altid først. Dette gælder både ved afspilning fra Yousee musik og eget musikbibliotek.
How can u tell if gen 2 or 3 from a picture og serial nr?
Jeg har et setup med en beam og to S:1, som sammen danner surround sound.De to S:1 højtalere mister ofte forbindelsen. Nogle gange virker det blot at hive stikket til fjernsynes ud og sætte det i igen. Andre gange not so much. Jeg har indsendt diagnostik og har bekræftigelsesnummer 1272730028.
Hej allesammen, Hvis du oplever at musikken hakker fra dine Sonos højtalere, Hopper videre til næste sang på spillelisten umotiveret eller at app'en føles sløv. Så er det muligt at dine enheder er offer for "trådløs forstyrrelse". I videoen nedenfor kan du få gode råd til at modstå dette og få tonerne til at flyde fint fra dine højtalere igen. Uden afbrydelser. Fortæl os endelig hvis videoen var hjælpsom. Og skulle du have brug for yderligere assistance så er vi klar til at hjælpe! Bemærk venligst at vi har også lavet en artikel som forklarer hvordan man skifter den trådløse kanal her: Sådan skifter du den trådløse kanal Oplever du stadig problemer? Så lad os tage et kig på det for dig. Tag en diagnostik og tilføj bekræftelsesnummeret i en email til os på support@sonos.com. Du kan se hvordan man tager en diagnostik her: Sådan tager du en Diagnostik
Jeg har læst en del opslag der omhandler samme problemstilling som jeg nu oplever… Min Sonos Play:5 stopper pludselig med at virke og kan slet ikke “vækkes”. Ingen lys i dioden og det lader til at den er gal med strømforsyningen. Når nu det er et udbredt problem og der udvises utilfredshed over den meget begrænsede levetid på produktet qua købsprisen - kan nogen så hjælpe mig videre med hvordan man får en fair håndtering af problemet og kommer til igen at kunne lytte til Sonos, som jeg er helt vild med?Lignende tråde:Serial-no: 1409-B8-E9-37-22-XX-XX-X
Efter at være skiftet til Stofa fibernet oplever vi konstant at S2 ikke kan finde vores Sonos One når app afbrydes og vi efter et stykke tid igen vil afspille musik. Har talt med både Stofa og Sonos men uden succes. Sonos One kan hele tiden ses på vores WiFi. Nogen der har oplevet det samme og fundet en løsning?
Er der andre der oplever problemer med at få Roam til at fungere i S2 appen når der er et S1 anlæg med gamle komponenter. Jeg kan godt få Roam til at fungere i S2 så længe jeg har slukket for mine S1 komponenter. Kort tid efter at jeg tænder dem igen, så kan S2 appen ikke fungere, for den finder det gamle anlæg og det er ikke muligt at anvende appen med Roam.Nu har SONOS så bedt mig om at ændre ret mange ting i min router, fordi jeg har en Yousee eller en Waoo router, men det vil jeg ikke, for så er der måske andre ting der ikke virker. SONOS må på banen, det kan ikke passe at S1 og S2 appen ikke kan fungere side om side, nu når der er SONOS komponenter som kræver enten den ene eller den anden app.Jeg hører gerne jeres kommentater, så vi kan få lagt pres på SONOS, så vi kan bruge de produkter vi køber. SONOs er jo normalt ganske genialt og super godt.
Har snuppet sønnens Play 1, der er et par år gammel, nulstillet den og sat den op igen i vores køkken. Jeg kan få den til at spille nogle få minutter hvorefter den slår fra. Den slukker ikke, men der kommer bare ikke noget lyd. Tager jeg strømmen og sætter den til igen, virker den igen et par minutter. Hvis jeg bare lader den stå, kan jeg igen senere spille musik på den et par minutter, hvorefter den igen bliver tavs. Nogle gange er den helt væk i min ap, men ikke hele tiden. I stuen ved siden af har jeg en Arc, der fungerer upåklageligt. Nogen forslag?
Jeg har gennem den seneste tid oplevet at enheder i mit Sonos system kommer og går - altså de ikke fremgår af app’en. Nogle gange kan jeg godt se enheden, men der kommer bare ikke noget lyd ud af enheden. Jeg kan også se at app’en bruger længere tid på at åbne - tidligere var den klar med det samme. F.eks. playliste (under Mit Sonos) kommer nogle gange først frem efter >10 min. Er der andre som oplever disse problemer? Jeg har selv 7 enheder i mit Sonos system.
Uanset hvad jeg prøver, får jeg besked om at mine højtalere skal registreres i sonos app’en.. men det er de, og alt ser ud som det skal..har geninstalleret, alt er opdateret.. nogen ideer?
HejHar nogle mon kendskab til om disse C7 (8-tals) stik fra av-cables passer i en One SLKøb Lysnetkabel med vinklet IEC 320 C7 netstik (8-tals) - 10 m på Av-Cables.dk Jeg er med på det er den rigtig type stik men der kan jo være noget med afstand på vinkelen
Forleden modtog jeg min Sub (3. gen), og har også fået hooket den op med min Arc. Hvad jeg har lagt mærke til er, at der kommer en høj "metallisk" summe/tikkelyd fra Sub'en. Jeg lægger specielt mærke til den under stand-by. Jeg følger et sonos-forum på Reddit, hvor folk har haft lignende oplevelse som mig - også med deres Sub gen 3. I disse tilfælde har Sonos support kunne konstatere, at ovenstående problem kan skyldes 3 issues: problemer med strømforsyningen, svag/defekt driver eller manglende evne til at oprette forbindelse til cloud selv efter nulstilling af fabrikken. Hvordan kan jeg finde ud af, om min Sub er "født" med et af ovenstående issues? Ser frem til at høre fra Jer. På forhånd tak og mvh. Lasse.
Hej. Har et underligt problem. Jeg kan se symfonisk og Apple TV i Home app. Hvis jeg spiller musik fa Apple musik og vil se Netflix eller andet samtidig, bliver det jeg ser sat på pause og lyden kommer ud af symfonisk. Ikke så smart når højttalerne ikke er i samme rum. Så hvis jeg prøver at sende musik direkte til symfonisk fra apple musik, så overtager Apple TV pg sender musikken til højttalerne. Inde i apple musik app og jeg vælger airplay hedder det nu alrum - stue og ikke alrum. Stue er Apple TV og alrum er højttalere. Det er som om alt skal gå igennem Apple TV. Kan sagtens streame direkte til højttalerne fra sonos app.
Already have an account? Login
No account yet? Create an account
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.