Answered

Lang buffering

  • 1 December 2021
  • 3 replies
  • 95 views

Badge

Hej

 

Jeg har store problemer med mit sonos setup. Sonos enheder jeg har er:

9 Sonos One

1 Beam

1 Sub Gen 3

1 Amp.

2 stk Move

Netværket er et Unifi Amplifi hvor yousee routeren er sat til bridge, så unifi routeren styrer det hele. 2.4Ghz kører kanal 1

Hvor Sonosnet er sat til 11

 

Problemet er lange buffering både med Spotify, yousee musik og sonos eget. Der er også problemer med volume kontrol.

Problemet er der når jeg kører Sonosnet, samt wifi only

 

Håber der er nogle som kan se hvad jeg lige mangler at tweake på mit netværk.

icon

Best answer by Mike R. H. 2 December 2021, 11:17

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 2
Badge +3

Det virker ikke oplagt til at du har gjort noget galt - man tænker hurtigt på enten hastighed eller pakketab på internetforbindelsen, men det er nok mest givende lave en diagnostisk rapport fra Sonos app'en indenfor 15 minutter efter du har oplevet fejlen og derefter at kontakte Sonos support og få dem til at se rapporten igennem.

De kan se RIGTIG meget omkring netværket, wi-fi, enheder osv.

PS: du er med på, at dit normale wi-fi *kun* bruges hvis der ikke er netværkskabel i en eneste Sonos enhed?

Badge

Jeg vil prøve at lave en diagnostisk rapport til sonos så :)

 

Jep det er jeg klar over. Det var bare for at teste om Sonosnet virkede bedre. Men desværre var det samme problem.

 

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Susanne9900 velkommen til communityet.

Jeg ville give @Peder_1 ret, da en diagnostik ofte hurtigt kan vise os hvad der sker og får afspilningen til at fejle.

Samtidig, i det jeg antager du kører S2, så burde flere af dine enheder også køre 5Ghz, da de understøtter det: https://support.sonos.com/s/article/126

Det burde give dem væsentligt mere båndbredde og mindre forstyrrelse. Så hvis du prøver at lade enten en af dine Ones eller Moves være gruppe koordinatoren, hvis den står tæt på en af Amplifi enhederne, så kan du her delvist udelukke at det er signalet fra Amplifi der skulle være problemet.