Ask questions, find answers and learn more about Sonos products and services in Danish, Swedish and Norwegian.
Recently active
Hej.Er jeg den eneste Sonos bruger, der endnu ikke har kunnet finde den nye Radio 4 som kanal til brug i Sonos?
Please help. Language, country and everything set to Danish... But no DR Radio in music services…
Hi support, Our Play:1 speaker stopped working. No lights in the led’s no connection to our wi-fi. We checked the network wire and the outlet both fine. The rest of our Sonos speakers works fine as usual Any tips on how to get the speaker on-line and working again? Thanks Best Regards Ken
Hej, jeg har et problem med lydforsinkelse på min connect. jeg har et musikinstrument tilsluttet Line in på min connect, men når jeg spiller en lyd, går der for lang tid før den kommer ud af højtalerne. jeg har i indstillinger sat lydforsinkelse på lavest niveau som er 75ms, men det er for meget. er der ikke en løsning så man kan sætte den til 0 ?
når vi via vores beam beder google assistent om at afspille tuneln så gør den det, men lyden hakker. altså afspiller 2-3 sekunder, pause på 2-3 sekunder og sådan bliver den ved indtil vi finder appen frem på en enhed og vælger afspil derfra. Det er altså ikke forbindelsen til nettet eller tuneln da det kun sker via google assistent. Håber det er noget i kan se og fikse da vi elsker at bruge assistenten, det er så dejlig nemt :)
Er ved at bygge hus og overvejer disse i stue og køkken sammen med et par AMPs. Har nogen erfaringer med højttalerne de vil dele?
Vi har nogle vigtige nyheder om vores ældste Sonos-produkter, der deles på vores Sonos-Blog i dag. Teksten er inkluderet her for enkeltheds skyld: Fra maj måned 2020 vil nogle af Sonos’ ældste produkter ikke længere modtage softwareopdateringer og nye features. Vi forklarer her, hvorfor og hvilke muligheder, du har. Da Sonos for snart 20 år siden introducerede den teknologi, der gjorde det muligt at afspille musik i flere rum ad gangen, lyttede vi til musik på en anden måde, end vi gør i dag. Faktisk kom de første Sonos-produkter endnu før den første iPhone, og dengang MySpace var det hotte sociale medie. For at udvikle multirums-musik og smarte højttalere kombinerede vi hi-fi-lyd med computerfunktionalitet. Hvert enkelt Sonos-produkt har en mikroprocessor, flash-hukommelse og andre komponenter, som man typisk finder i computere og smartphones. Siden dengang har vi oplevet en massiv teknologisk udvikling lige fra anvendelsen af trådløse netværk og bluetooth til streamingtjenester
I version 10.6 har vi lavet en række ændringer. Vi har lavet yderligere forbedringer til ydeevnen og forbedret pålideligheden for Sonos systemer. Andre vigtige ting der er værd at lægge mærke til er forandringer i den måde Spotify forbinder til dit Sonos system. Du kan finde vores seneste noter til softwaren i vores artikel her: Produktbemærkninger til Sonos-software.Spotify Ændringer: Der har været nogle ændringer i hvordan Spotify forbinder til Sonos. Fra idag er det nødvendigt at dine Sonos afspillere er opdateret til software version 10.4 eller højere for at kunne styret fra Spotify apps der kører på dine enheder. Hvis du har holdt dit system opdateret så vil du ikke opleve nogen ændring. Hvis du benytter en ældre software version på afspillerne og ikke har opdateret endnu, så kan du fortsætte med at benytte Sonos appen til at styre Spotify på Sonos. Vi anbefaler altid at du holder dit Sonos system opdateret med den seneste version. Læg venligst også mærke til: Dette er den
Vi annoncerede i går at nogle af vores ældste Sonos produkter, vil blive defineret som Legacy i Maj 2020. Vores forpligtelse er at supportere produkter med regelmæssige opdateringer, i et minimum af 5 år efter vi stopper med at sælge dem, og vi har god tradition for at supporter produkter væsentligt længere. Vi vil gerne tage tid til at besvare nogle af de spørgsmål vi har set en del af, i en let tråd så folk kan finde den korrekt information nemt. Startende i Maj vil softwareopdateringer og nye funktioner fra Sonos kun blive leveret til systemer, der udelukkende består af moderne produkter. Efter Maj vil systemer der inkludere både Legacy og moderne produkter, fortsætte med at virke som hidtil - de vil dog ikke længere modtage regelmæssige opdateringer eller nye funktioner. Sonos arbejder fremadrettet på at vedligeholde den eksisterende oplevelse og foretage bug løsninger. Dog vil vores indsats i sidste ende, være hæmmet af mangel på hukommelse og processorkraft i disse
Har fornyligt udskiftet min gamle router og efter et kæmpe bøvl med at sætte mine 2 Sonos One Gen.1 op, er de nu i min app sammen med min Sonos Beam. Problemet er bare at der ikke kommer nogen som helst lyd fra dem.. Hverken ved film kiggeri eller når jeg afspiller musik via spotify….
Hej, andre der ikke kan få Google Assistent til at virke sammen med Sonos? havde det oppe og køre, ville så tilføje 2 nye Sonos til systemet og Google, de ville ikke aktiverer Assistent og stemme styring. Jeg prøvede derfor at fjerne tilknytning til Google og starte forfra, og nu kan jeg ikke får det til at virke på de gamle jeg havde og intet virker. Sonos og begge app’s er nyeste version. håber nogen har en løsning.
Nogle gange kan du opleve at en musiktjeneste ikke reagerer på Sonos. Hvor du f.eks. ikke kan søge efter musik på tjenesten, styre afspilning eller tilføje tjenesten. Det er altid super irriterende når det sker og man ikke ved hvorfor. Derfor er det første sted man bør gå ind for at søge svar vores status-side for tjenester. Status-side for tjenester Herinde kan du se om tjenesten er aktiv, og hvis den ikke er så vil der typisk står hvilke dele af tjenesten der oplever udfordringer. Denne side bliver opdateret løbende som vi får information ind i sådanne tilfælde, dog kan der godt gå nogle minutter fra en tjeneste oplever et udfald til det kan ses på siden.
Jeg har lige fået startet en Sonos one op, det gik fint og den spillede flot. Efter et musik nummer begyndte den at skrattende og hyle, jeg kunne ikke skrue ned på telefonen, og ingen knapper virkede, til sidst hev jeg stikket ud, og nu vil den ikke virke. Har prøvet i flere forskellige stikkontakter. Hvad sker der ??
Har i (Sonos) tænkt jer at fortsætte med at vise reklamer når appen startes?
Hvordan tilkobler jeg denne Sonos One SL til mit Apple TV - step by step?
Unable to access app - get the following message - see photo for details. System is playing - while the app claims I have a problem with my internet connection….???? Unable stop the system from playing….., Cannot get passed this page and actually open the app.
Når jeg skifter kanaler på mit tv er der væsentlig forskel i lyd styrken. Særligt TV2 er væsentlig højere end de andre. jeg har tv boks fra yousee og playbar og 2 stk. one har andre oplevet det samme?
Hi. I just invested in a D-Link Covr mesh system to get better wifi coverage. It works, but now I can't connect my Sonos speakers. Following the Sonos guide for switching to a new wifi I am asked to connect a Sonos speaker to the router with a cable. I am doing so to the main mesh unit of my Covr setup. But the Sonos app can't see the speaker on the wifi network. What can be wrong?
set up new router, with new codes, connected to Sonos, works fine with cable when has set up wireless network connected, set to channel 6, removes cables and after 25 sec. stops connecting to Ikea shelf speaker, has tried all channels opsat nyt router, med nye koder, tilsluttet Sonos, virker fint med kabel, har opsat trådløs net tilsluttet, sat til kanal 6, fjerner kabler og efter 25 sec. stopper
Sonos version 10.5 er nu tilgængelig og introdusere de følgende egenskaber: Trueplay til iPhone 11, 11 Pro, 11 Pro Max og iPad 7. Bredere Google Assistant tilgængelighed (Norge, Italien, Østrig, Spanien, Irland, Singapore, Belgien). Hvis du er i en understøttet region så følg disse instruktioner for at komme igang med Google Assistant. Hvordan opdaterer du dit system:Gå til Indstillinger > System > Systemopdatering, eller klik på “Updater Nu” knappen, hvis du ser den i din controller. Du kan også aktivere automatiske software opdateringer så de automatisk installere når de bliver tilgængelige så dit system altid er up-to-date når du skal bruge det.Du kan også finde de seneste release notes i vores artikel Produktbemærkninger til Sonos-software. Hvis du efter en opdatering har nogle problemer med dit lokale musikbibliotek, så gå venligst ind i Indstillinger og opdater musikbiblioteket. Hvis du har andre udfordringer med at opdatere dit system så kan du med fordel læse denne arti
Vi er begejstrede for at kunne dele at Spotify Free nu virker med dit Sonos system. Hvis du har en Spotify Free konto så åben Sonos app og gå til indstillinger > Tjenester og tryk på Spotify for at tilføje din konto som vist nedenfor.Forskellene mellem Spotify Premium og Spotify Free er beskrevet nedenfor: Premium er reklamefri og understøtter on-demand lytning, mens en Free konto er reklamestøttet og tilbyder lytning på shuffle. En Free konto har ikke adgang til biblioteket igennem Sonos app. Du kan stadig tilgå dit Spotify bibliotek med en Free konto. For at gøre dette skal du styre dit system via Spotify app.En fuld beskrivelse af Spotify’s funktioner kan findes her. Artiklen beskriver også hvordan du styrer dit system med Spotify app, via Direct Control.PSe venligst Spotify’s hjemmeside hvis du ønsker at foretage ændringer i dit Spotify abonnement. Der kan gå op til 1 time før ændringer bliver synlige på dit Sonos system.Der er også blevet lavet nogle ændringer i den måde Spoti
Hello,I recieved an e-mail from Sonos on 5th of November that if I set up Google Assistent with my Sonos Beam before 12th of November I would recieve a free Chromecast.I set it up that same evening but I still haven't recieved an e-mail on how to get the Chromecast? The e-mail say that i Should recieve the campaign code after 24 hours top. I haven't used or set up Google Assistent before this. Kind Regards,Chris Jorgensen
Somebody who can tip me, how to cancel all the rooms and start from scatch ?´´
Fra i dag er Google Assistant på Sonos i Danmark og Sverige. Du skal sikre dig at dit system er fuldt opdateret. Dette kan du tjekke under Indstillinger → System → Softwareopdateringer.Så snart systemet er opdateret, har alle Sonos enheder med mikrofoner, mulighed for at tilføje Google Assistant som stemme tjeneste. Kontroler din musik, få svar på spørgsmål, klar hverdagens opgaver og meget mere - simpelt ved brug af din stemme.Find ud af mere omkring Google Assistant med Sonos på vores hjemmeside samt på vores blog. “12 Ways the Google Assistant Will Enhance Your Sonos Listening Experience” Du kan finde alt omkring Google Assistant på vores originale annoncerings opslag, “Sonos welcomes the Google Assistant”. Hvis du er i et af de lande hvor Google Assistant nu er tilgængelig, kan du finde mere information på siderne der forklarer hvordan man kontroller Sonos med Google Home enheder eller tilføj Google Assistant til en Beam eller One. Jeg har tilføjet fremgangsmåden nedenunder. Google
Hej Dejligt at Google assistent nu er kommet til Sonos på dansk, har dog et enkelt problem. Når jeg forsøger at starte Spotify med Google assistent, får jeg denne besked. Sonos er ikke tilgængelig ? Har sat sprog til 1 Engelsk 2 Dansk.
Already have an account? Login
No account yet? Create an account
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.