Skip to main content
Answered

Pro-Ject T1 SB to Sonos Port sound right speaker only

• November 29, 2023
  • 9 replies
  • 167 views

Forum|alt.badge.img

I have a Pro-Ject T1 connected to a Sonos Port. I have several pairs of speakers throughout the house. I’m playing Jimi Hendrix Cry of Love everywhere. In each case the sound only plays through the right speaker in each stereo pair. The volume is fine, just no stereo pair when playing through the port. All other sources play fine. I’ve checked the balance on the Port and other stereo pairs. It all in the middle. I’m using the RCA cables that came with the Pro-Ject T1. Any ideas how to resolve this?

Thanks,

David

Best answer by davparker

I resolved the issue by reseating the RCA cables on the back of the Pro-Ject. I was too gentle on the setup.

Thanks

View original
Did you find what you were looking for?
This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

9 replies

Ken_Griffiths

I would first see what happens when you swap over the RCA connection, in case it’s a faulty cable. 

Forum|alt.badge.img
  • Author
  • Contributor II
  • 8 replies
  • Answer
  • November 29, 2023

I resolved the issue by reseating the RCA cables on the back of the Pro-Ject. I was too gentle on the setup.

Thanks

• Lyricist III
  • 5 replies
  • December 19, 2023

Petite question de débutante. A quel equipement sonos av

ez vous connecté la platine vinyle via les câbles RCA? 

J’ai la même platine mais ne sais pas comment la relier à mon installation sonos

Merci

Ken_Griffiths
Gaff12 wrote:

Petite question de débutante. A quel equipement sonos av

ez vous connecté la platine vinyle via les câbles RCA? 

J’ai la même platine mais ne sais pas comment la relier à mon installation sonos

Merci

Quels appareils Sonos avez-vous actuellement dans votre configuration ?

• Lyricist III
  • 5 replies
  • December 19, 2023

Bonjour, j’ai plusieurs sonos one premire generation, une sonos beam , une sonos roam et un sonos connect

Ken_Griffiths
Gaff12 wrote:

Bonjour, j’ai plusieurs sonos one premire generation, une sonos beam , une sonos roam et un sonos connect

dans ce cas, vous pouvez simplement câbler le tourne-disque à votre entrée de ligne sur Sonos Connect et il apparaîtra comme une source de musique (icône d'entrée de ligne) dans votre application Sonos pour jouer sur tous vos haut-parleurs Sonos.

See this link too:

https://www.sonos.com/fr-fr/blog/listening-to-vinyl-with-sonos

• Lyricist III
  • 5 replies
  • December 19, 2023

Merci beaucoup. Avez vous un  câble à me conseiller , je n’ai que des prises Jack en sortie de platine.

Desolee je n’y connais vraiment rien. Encore merci

Ken_Griffiths
Gaff12 wrote:

Merci beaucoup. Avez vous un  câble à me conseiller , je n’ai que des prises Jack en sortie de platine.

Desolee je n’y connais vraiment rien. Encore merci

voir câble joint

• Lyricist III
  • 5 replies
  • January 4, 2024

Merci beaucoup,  ça fonctionne desormais

Cookie policy

We use cookies to enhance and personalize your experience. If you accept you agree to our full cookie policy. Learn more about our cookies.

Cookie settings