Ask questions, find answers and learn more about Sonos products and services in Danish, Swedish and Norwegian.
Recently active
Hej med jer, efter mange måneder med SONOS Radio og de korte afbrydelser med SONOS jingles, har jeg netop hørt mine første kommercielle reklamer (på engelsk uden relevans for Danmark) - er dette en nyhed eller er det forskelligt fra kanal til kanal (jeg lyttede til Blues Masters)?Betyder dette, at den kommercielle version kommer til Danmark snart? Jeg er villig til at betale for den - men den skal lige blive tilgængelig… Ellers ryger den “gratis” SONOS Radio ud - jeg orker ikke reklamer og tænker selve kanalerne i sig selv er fantastisk reklame for SONOS...
Jeg har netop tilføjet en Sonos One til Sonos samlingen, men dog ikke uden problemer i forhold til Google Assistant. Jeg får tilsluttet Google Assistant uden problemer og kan spørge hende om hvad klokken er, om hun vil tænde lyset osv. uden problemer. Men når jeg begynder, at spørge om hun vil afspille musik (Spotify) eller DR P3, så siger den “Beklager. Det lader til, at Køkken 2 ikke er tilgængelig.” og så bliver Google Assistant fjernet inde i Sonos appen, så jeg skal starte forfra med konfigurationen. Men når jeg spørg om hun vil afspille The Voice, så afspiller den uden problemer. Jeg kan ikke helt få det til at give mening. Og jeg har forsøgt, at afspille musik (Spotify) og DR P3 rigtig mange gange nu, og den fjerner Google Assistant hver gang. Jeg har haft andre Sonos enheder tilknyttet Google inden (produkter uden stemmestyring). Jeg har forsøgt, at slette alle Sonos enheder fra Google Home og så starte forfra med, at tilføje systemet inde fra Sonos app’en. Men det har ikke gjo
Hejjeg har et setup lige nu der hedder to stk play 1 som baghøjtalere og en playbar koblet til tv.. hvis jeg gerne vil kunne bruge AirPlay kan jeg så koble 2 stk one sl som fronthøjttalere og lave en gruppe med det hele og så kører det? Tak
Nån som fått det svaret? Vad göra?
Hej derude, jeg har en ældre Connect som jeg har kabel-tilsluttet mine B&O 6000 aktive højttalere til. Har på det seneste oplevet, at lyden pludselig stopper, og jeg må genstarte Conncect’en for at få lyd igennem igen.Jeg tænker, at levetiden måske er ved at være nået for Connect’en og samtidig er der jo kommet en nyere version.Spm 1) Er det rigtig, at det er Port’en jeg i givet fald skal investere, og er der nogle der har erfaring med, at den fungerer ligeså fint til et sæt gamle aktive højttalere som mine B&O jo er ?Spm 2) Er det virkelig rigtigt, at Port kun fås i sort, eller er det mig som bare er tungnem når jeg ikke kan finde Port i hvid på Sonos’ hjemmeside ?VH Henrik
Hej Sonos. Jeg har prøvet at opsætte mine Sonos til stemmestyring gennem Sonos appen.Jeg har sat alle højtalere op og fulgt alle punkter som Google assistent kom med.Jeg kan godt snakke med højtalerne, men hver gang jeg beder om af afspille musik, så siger hun: ok afspiller ....... på Spotify - beklager noget gik galt, prøv igen om lidt.Har kontrolleret at assistentappen er konnektet med Spotify.Kan i hjælpe mig her ?
Hej Sonos,Min få dage gamle Sonos Playbase vil pludseligt ikke tilslutte appen igen. Dette er sket efter mit netværk gik ned i et par timer. Jeg løste problemet med nettet, og alt andet smart home jeg ejer tilsluttede fint igen efter 30 minutter. Men min playbase vil ikke tilslutte uanset hvad pokker jeg gør. Jeg har prøvet at resette Playbasen ved at slukke den, og holde connect knappen inde mens jeg tænder igen. Der blinker den orange lidt, og derefter går den bare tilbage til blinkende hvid. Appen er forsøgt nulstillet.Router er nulstillet. Hjælp
Det tyder ikke på at DR nyeste App - DR Lyd - kan hentes på Sonos musiktjeneste. Er der nogen der er lykkes med det
Jeg har skiftet min NAS disk ud med en My Cloud Home. Jeg kan høre musik fra NAS via Sonos, men nu kan jeg pludselig ikke se mine album covers i Sonos app'en. Jeg kan godt se dem i stifinderen på min MacBook. Hvad skal jeg gøre for at se album covers i Sonos app'en, når jeg spiller musik fra min My Cloud Home disk?
Jeg har en Connect amp. En zonebridge der er kablet og en play 1.. Jeg vil gerne skifte til et andet netværk en det vil ikke lykkes..Hvad gør jeg?
Hej Min Sonos 5 gen 1 har pludselig et problem med line-in Den er nulstillet og installeret et par gange men det har ikke hjulpet. Udgangen til Head-set virker fint. Lydkablet er testet og det virker også fint. Nogen ideer til hvad der kan hjælpe-
Hejsa - jeg er jo den glade ejer af flere af jeres produkter og har tidligere Upgradet fra Bridge & Connect via jeres hjemmeside men nu er mit spørgsmål om jeg kan give de omtalte modeller (Brigde & Connect) videre til min bror og som måske også kan blive fan af jeres produkter!Men er der et problem med at videregive dem, kan man stadig bruge dem inkl. jeres app selvom de er brugt hos mig, altså med i jeres Upgarde program! (Altså om de er spærret, á no go :-) for fremtiden?Mvh. Per
Har netop fået sat min SONOS ONE op, for at slippe for en Google Assistant i køkkenet. Det viser sig bare, at Google på ingen måde kan finde den nye SONOS ONE og så vidt jeg kan læse mig til, er der ikke tale om et nyt problem - tværtimod!Er der nogen der har haft et lignende problem og løst det - det er jo ikke fordi support fra SONOS ligefrem hænger på træerne.Pft,Rendé
Jeg købte først to Move højtalere der kørte som stereo. Da beam kom på tilbud, så købte jeg også sådan en. Min plan var at bruge beam og Move højtalerne sammen for at give en god lyd til mit tv udover til afspilning and musik. Min beam ligger ved mit tv og mine Sonos er “bag” min sofa. Er det ikke muligt at bruge dem som surround Sound? Da jeg ville tilføje min beam til rummet, så ville den kun oprettes som selvstændig enhed. Da jeg så forsøgte at tilføje mine Move til beam, så kunne de ikke tilføjes?
Hej Er det muligt, ligesom med valg af hvilke højttalere der skal spille hvor, også at kunne vælge en chromecast audio til at distribuere til et eksisterende anlæg? Mvh Bjarne
Efter opdatering til Sonos S2-app’en på min iPhone, så virker Sonos app’en ikke længere på min Macbook. Jeg har derfor downloadet S2 app’en til macOS fra Sonos, men denne virker heller ikke. Er der nogen, der har oplevet noget lign?
Er lige kommet hjem fra weekend og vil starte min musik via Sonos, men det er kun min Play1 som spiller. Min Play5 virker ikke, som i helt død. Har forsøgt at skifte stikkontakt, men den er bare helt død. nogen som har oplevet det og gode råd? Play5. 2. Gen.
Hej Jeg har et underligt problem med mit tv (Lg b9), min arc og eARC. Når jeg bare kører normal hdmi arc så virker alt som det skal. Men når jeg går over på eARC så opstår der problemer… Lyden forsvinder nogle gange når jeg skifter kanal fra feks DR til TV2 og kommer så igen hvis jeg skifter tilbage DR. Nogle gange forsvinder den når jeg går på YouTube eller andre af de native apps og kommer så tilbage hvis jeg går ud af appen. Det sker ikke ofte, et par gange om dagen, og jeg kan ikke fremprovokere det eller genskabe det. Jeg tænkte det kunne være et handshake problem eller et skidt hdmi kabel men jeg har prøvet 3 forskellige kabler nu og det sker stadig. Den eneste løsning jeg har er at slå eARC fra og bruge “normal” hdmi arc. Jeg vil dog gerne have eARC til at virke.
Kan jeg bruge den samme app /konto til både min hjem adresse og sommerhus,
I just got a used sonos system yesterday and I am very, very, very disappointed to get drop outs listening to spotify. I have spent much of today reading forums and trying everything common. I have a play 1 and a play 5, both on SonosNet. No wifi. I have a bridge placed in the middle with 3 meters line of sight distance from each speaker. The sones bridge is connected to wired 1 Gbit network with ethernet cable. My SonosNet is on channel 6 and my wifi is on channel 11. I can see weak neighbour networks at channel 1 and 6. Weaker on 6 than on 1. I have submitted diagnostics with number 1961205556 I can see that the network is weak, but WHY - it is 3 METERs in clear line of sight. I have 5 meters clear line of sight between play 1 and 5 as an alternative. I can’t (and won’t) run wires. It doesn’t seem reasonable.
Min play 5 er væk efter jeg har hentet sonos2 app. Har forsøgt at hente sonos1 og nulstille men uden held. Har hørt at man kan geninstallere sonos1 og få sin play5 ind i systemet igen?
Jeg syntes tit jeg ikke kan finde danske podcasts.nu her f.eks berlinske og JP.ender tit op med at bare afspille via iPad lyd hvad gør i?
Hej. Min datter er blevet meget glad for at høre lydbøger på eReolen. Da det er noget hun gerne vil på sit værelse hvor hun har en Sonos One, kan man ikke sætte den til ekstern kilde.
Jeg har en Play 5 1. gen., som ikke fungerer længere. Pludselig virker strømforsyningen ikke. Andre som har erfaring med det problem?
Gisteren de sonos arc ontvangen! Ik ga hem vandaag installeren. Ik vervang mijn sonos beam. Heb ook een sub en 2 surroundspeakers van sonos. Ik heb als tv de Samsung q9.Welke concrete stappen moet ik nemen en kan ik het netsnoer en de audiokabel van de beam gebruiken voor de Arc?Bedankt!
Already have an account? Login
No account yet? Create an account
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.