Skip to main content
Answered

use sonos amp to add turntable to play:3s?

• January 14, 2026
  • 6 replies
  • 39 views

Bonsoir. Je possède actuellement deux enceintes sonos play 3 dont je suis très satisfait. J’envisage l’achat d’un sonos Amp de tel sorte à pouvoir connecter ma platine disque et mes enceintes passives. Est ce que mes enceintes sonos actuellement présentent seront compatibles et toujours accessibles avec cet ampli ?

sera t’il possible de diffuser de la musique provenant de ma platine disque également sur les play 3 au travers le sonos amp ??

merci beaucoup pour vos réponses 

bonne soirée 

olivier

Best answer by Airgetlam

Response:

As long as the Amp is on the same Sonos system (S2 preferred), yes. Any line in can be directed to anywhere. 

I run a pair of PLAY:3s using S2

Réponse :

Tant que l'ampli est sur le même système Sonos (S2 de préférence), oui. Toute ligne peut être dirigée n'importe où.

J'exécute une paire de PLAY:3 en utilisant S2

6 replies

Airgetlam
  • January 14, 2026

Translation from French:

Good evening. I currently have two sonos play 3 speakers with which I am very satisfied. I am considering buying a sonos Amp so that I can connect my turntable and passive speakers. Will my currently present sonos speakers be compatible and always accessible with this amp?

Will it be possible to broadcast music from my turntable also on the play 3 through the sonos amp?

Thank you very much for your answers

Have a nice evening

Olive tree

Airgetlam
  • Answer
  • January 14, 2026

Response:

As long as the Amp is on the same Sonos system (S2 preferred), yes. Any line in can be directed to anywhere. 

I run a pair of PLAY:3s using S2

Réponse :

Tant que l'ampli est sur le même système Sonos (S2 de préférence), oui. Toute ligne peut être dirigée n'importe où.

J'exécute une paire de PLAY:3 en utilisant S2

• Author
  • Contributor I
  • January 14, 2026

Merci beaucoup pour votre réponse. Comment je peux savoir si j’ai un système s1 ou s2 ?

Airgetlam
  • January 14, 2026

Translation from French:

Thank you very much for your reply. How can I know if I have an s1 or s2 system?

Airgetlam
  • January 14, 2026

In settings > general settings, go to ‘About your system’. The first line (at least in S2) shows you which system you’re running. 

If you scroll down, the third line under each Sonos device identifies which OS it is running. 

Translation:

Dans Paramètres > Paramètres généraux, allez dans « À propos de votre système ». La première ligne (au moins en S2) vous montre quel système vous utilisez.

Si vous faites défiler vers le bas, la troisième ligne sous chaque appareil Sonos identifie le système d'exploitation qu'il exécute.

• Author
  • Contributor I
  • January 15, 2026

Merci beaucoup