Answered

Sonos Bem G2 + SYMFONISK Audio-fjernkontroll, generasjon 2

  • 20 January 2024
  • 7 replies
  • 55 views

Hei, jeg er ny her,

Jeg er ny her, og jeg trenger råd angående kombinasjonen nevnt i emnelinjen.

Det første er om denne kombinasjonen fungerer pålitelig? Jeg har tenkt å bruke Bem G2 utelukkende til å lytte til internettradio på soverommet.
Det andre og viktigste er om det er mulig å slå av Beam med Symfonisk fjernkontroll?
For det tredje, ikke så viktig, er om det er mulig å bytte radiostasjoner med Symfonisk, men dette er egentlig ikke viktig da 90% av tiden jeg lytter til den samme stasjonen.
For det fjerde - takk for rådene!
P.S. Jeg ønsker å bruke Beam på grunn av sin form, ingen plass til "klassiske" høyttalere.

 

Translated from English with DeepL

icon

Best answer by 0ID 20 January 2024, 22:17

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

7 replies

Userlevel 7

Du kan använda SYMFONISK-ljudfjärrkontrollen (i kombination med DIRIGERA-hubben) för att styra strålen (spela upp, pausa, volym upp, volym ner, nästa låt, föregående låt).

Beam stängs inte av helt. Den går in i viloläge efter några minuter utan att ha upptäckt en ljudsignal.

Du kan programmera genvägsknapparna på fjärrkontrollen för att spela en sparad spellista i Sonos-appen. Men jag tror inte att du kan programmera en sparad radiostation på fjärrkontrollen.

@GuitarSuperstar 

Tack så mycket för rådet, jag behöver fortfarande kontrollera en detalj. Du skriver att:

"Beam stängs inte av helt. Den går in i viloläge efter några minuter utan att ha upptäckt en ljudsignal."


Så det är nödvändigt att stoppa strömmen för att sätta enheten i viloläge. Är det möjligt att stoppa streaming av internetradio med fjärrkontrollen?
Detta är viktigt för mig eftersom jag inte vill manipulera telefonen i semi-sömn.

Översatt med DeepL
 

Userlevel 7

Om du trycker på play/paus-knappen på fjärrkontrollen kommer musiken att sluta spelas på Beam. Efter några minuter av att inte detektera en ljudsignal, går Beam automatiskt in i viloläge/viloläge. Om du trycker på play-knappen igen på fjärrkontrollen kommer Beam att vakna från viloläge och börja spela musik igen.

@GuitarSuperstar 

Tack så mycket för de användbara råden! Ha en trevlig helg.

@GuitarSuperstar 

Det är jag igen eftersom jag just upptäckt Sonos Ray, som är mindre och kommer att passa bättre in i mitt sovrum. Jag hoppas, att allt som diskuterats ovan om Beam G2 gäller utan undantag även för Ray?

 

Userlevel 7

Det jag skrev ovan gäller alla Sonos-högtalare inklusive Ray.

@GuitarSuperstar 

Efter att ha smält all tillhandahållen information framkom en punkt, kanske du kan hjälpa också med den här. Scenariot är att välja i appen bara en radiostation; det är möjligt rutinmässigt att börja lyssna på radion genom att trycka på Play på Symfonisk fjärrkontroll eller måste jag använda telefonappen för att starta den?
Den avsedda radiostationen är ORF Radio Wien, är den tillgänglig i Sonos-appen?

Eftersom detta är min sista fråga vill jag tacka dig för din ansträngande hjälp!

Translated with DeepL.com (free version)