Skip to main content
Question

app sonos via arc ultra

• June 12, 2026
  • 3 replies
  • 26 views

Bonjour tout le monde voici je n’arrive pas à associer ma barre de son arc ultra et le sub 4 à à l'application sonos   L’apli ne trouve pas la barre sonos arc ultra merci beaucoup 

3 replies

Airgetlam
  • June 12, 2026

Translation from French:

Hello everyone here I can't associate my arc ultra sound bar and the sub 4 to the sonos application The apli can't find the sonos arc ultra bar thank you very much

AjTrek1
  • June 12, 2026

Original

Bonjour tout le monde voici je n’arrive pas à associer ma barre de son arc ultra et le sub 4 à à l'application sonos   L’apli ne trouve pas la barre sonos arc ultra merci beaucoup 

Translation 

Hello everyone here I can't associate my arc ultra soundbar and the sub 4 with the sonos application The app can't find the sonos arc ultra bar thank you very much

Response

English

Sound like you make have Two WiF networks. Your device is connected to network and Sonos to another. However, can’t say for sure until you provide more information about your network.

Translation
On dirait que vous avez deux réseaux WiF. Votre appareil est connecté au réseau et Sonos à un autre. Cependant, je ne peux pas le dire avec certitude tant que vous n'avez pas fourni plus d'informations sur votre réseau.

Airgetlam
  • June 12, 2026

First things first. We need to get the Arc Ultra, which is S2 only, showing up in your S2 controller.

You are running the S2 controller, correct? Is your Arc connected to your router with an Ethernet cable? or is it connected via WiFi? Have you tried calling Sonos Support to discuss it?

When you speak directly to the Support staff, they have tools at their disposal that will allow them to give you advice specific to your network and Sonos system.

Translation:

Commençons par le commencement. Il faut que l'Arc Ultra — qui est compatible uniquement avec le système S2 — apparaisse dans votre application de contrôle S2.

Vous utilisez bien l'application S2, n'est-ce pas ? Votre Arc est-elle reliée à votre routeur par un câble Ethernet ou connectée en Wi-Fi ? Avez-vous essayé de contacter le service client de Sonos à ce sujet ?

Lorsque vous échangez directement avec le service client, les conseillers disposent d'outils leur permettant de vous fournir des conseils adaptés à votre réseau et à votre système Sonos.