Skip to main content

Op het Sonos systeem van mijn vriend kon ik altijd instellingen beheren zoals alarm instellen. Sinds kort hebben we op mijn werk ook Sonos en nu kan ik op geen van beide nog instellingen beheren. Ik krijg dan de melding dat ik moet inloggen als systeembeheerder. Maar ik ben geen eigenaar dus ook geen beheerder van geen van beide systemen. Hoe kan ik dit oplossen?

Moderator edit:
Google Translate-

On my boyfriend's Sonos system I could always manage settings such as setting the alarm. Recently we also have Sonos at my work and now I can no longer manage settings on either. I then get the message that I have to log in as system administrator. But I am not the owner and therefore not an administrator of either system. How can I solve this?

Hi ​@Annemie S, welcome to the Sonos Community!

I’m sorry to hear that you’re having issues managing the settings on your works Sonos system.

It’s likely that with your boyfriends system, you’re logged in via his account, which lets you adjust the settings of the system. Since it’s your works system, you’ll need to contact who the system own is (likely your works IT department) as only the system owner is able to change settings. You should still be able to play to the system or cast music directly from a streaming service, but any system changes must be done after logging in as the owner.

I hope this information helps!

Moderator Note - Translation by Google:

Hoi ​@Annemie S, welkom bij de Sonos Community!

Het spijt me om te horen dat je problemen hebt met het beheren van de instellingen op je Sonos-systeem van je werk.

Het is waarschijnlijk dat je met het systeem van je vriend bent ingelogd via zijn account, waarmee je de instellingen van het systeem kunt aanpassen. Omdat het je werksysteem is, moet je contact opnemen met de eigenaar van het systeem (waarschijnlijk de IT-afdeling van je werk), aangezien alleen de eigenaar van het systeem instellingen kan wijzigen. Je zou nog steeds muziek naar het systeem moeten kunnen afspelen of rechtstreeks vanaf een streamingdienst kunnen casten, maar systeemwijzigingen moeten worden doorgevoerd nadat je bent ingelogd als de eigenaar.

Ik hoop dat deze informatie helpt!

Reply