Skip to main content

Kan ikke bruge Sonos S1 længere

• October 26, 2025
  • 1 reply
  • 23 views

Jeg har problemer med at blive i Sonos S1 App

Når jeg åbner S1 Appen går der ca. 10 sek. Så hopper den automatisk over i den nye Sonos app. 

Skal bruge S1 Appen til min Play 5 ( 1 gen. )

Syntes jeg har forsøgt alt det beskrives man kan gøre, men uden held. 

Er der nogen der har nogle tips og tricks ?

1 reply

Airgetlam
  • October 26, 2025

Translation from Danish:

I'm having trouble staying in the Sonos S1 App

When I open the S1 App it takes about 10 seconds. Then it automatically jumps to the new Sonos app.

I need to use the S1 App for my Play 5 (1st gen.)

I think I've tried everything described, but to no avail.

Does anyone have any tips and tricks?

Response:

Do you have both an S2 system and an S1 system?

On the S1 devices, unplug both the S1 and S2 devices from power, then reboot your router. Give the router two minutes to recover, then plug back in your S1 devices. Give them a couple of minutes to boot up. Once they’re showing up in your S1 controller, go ahead and update them…but do not try to upgrade them to S2 (not sure you can, but your PLAY:5 gen 1 would fail anyway). Once they’re updated to the latest version of the S1 software, you should be able to connect to them without a delay. Then go ahead and plug back in your S2 devices. Once they’re showing up in the S2 controller, update them as well to the latest version of S2. Both ‘systems should now be connected without any delays, to the appropriate controller.

Note, there is an area on the forum here that may be of use to you.

Svar:

Har du både et S2-system og et S1-system?

På S1-enhederne skal du tage både S1- og S2-enhederne ud af strømmen, og derefter genstarte din router. Giv routeren to minutter til at gendanne, og tilslut derefter dine S1-enheder igen. Giv dem et par minutter til at starte op. Når de vises i din S1-controller, skal du gå videre og opdatere dem ... men prøv ikke at opgradere dem til S2 (jeg er ikke sikker på, at du kan, men din PLAY:5 gen 1 ville alligevel fejle). Når de er opdateret til den nyeste version af S1-softwaren, burde du kunne oprette forbindelse til dem uden forsinkelse. Gå derefter videre og tilslut dine S2-enheder igen. Når de vises i S2-controlleren, skal du også opdatere dem til den nyeste version af S2. Begge systemer burde nu være tilsluttet uden forsinkelser til den relevante controller.

Bemærk, at der er et område på forummet her, som kan være nyttigt for dig.