Skip to main content

Sinds kort verschijnt de tekst "NPO Radio 1is niet langer beschikbaar op Sonos Radio" wanneer ik het NPO Radio 1-icoontje aanklik. Vele jaren lang was NPO Radio wél beschikbaar op Sonos Radio en daarvóór op Tune in. Hoe kan ik nu NPO Radio beluisteren via Sonos?

This is the English language forum. The Dutch language forum you'l find here: https://nl.community.sonos.com/

Ik gebruik zelf geen Sonos Radio, maar heb dit op TuneIn nog niet gezien. Anders zou je ook nog Juke kunnen installeren. Kun je anders eens een screenshot plaatsen? Wellicht op het NL forum?


Ik heb het antwoord op mijn eigen vraag na lang onderzoek gevonden. Ik heb permanent een smart DNS-service op mijn router ingesteld, wat tot twee dagen geleden geen problemen voor NPO Radio opleverde. Kennelijk heeft NPO Radio nu ook een soort geoblocking ingesteld, waardoor ik via mijn smart DNS-instellingen geen NPO Radio meer kan ontvangen.


Je kunt ook proberen om myTuner Radio als extra muziekservice in Sonos te installeren. Daarin zitten ook alle NPO-radiostations.


Dat soort zaken is altijd wel handig om te vermelden als je een vraag stelt. Goed dat je het nog even meldt.


Reply