Answered

Sonos port hapert (ondanks dat hij bekabeld is)

  • 23 October 2020
  • 3 replies
  • 192 views

Userlevel 1
Badge +4

Ik heb sinds gisteren een sonos port en heb deze bekabeld aan mijn router gehangen (WM:0)

(SnosNet: Kanaal 1)

Ondanks de bekabeling valt om de haverklap het geluid weg. Ik heb mijn platenspeler op de port aangesloten en de compressie aangezet. 

Ook meldt de SONOS S2 app geregeld dat hij geen verbinding met Sonos kan maken. Als ik de SONOS app open laat staan komt ook deze verbinding na een minuut weer terug.

Tevens de situatie dat de app aangeeft geen verbinding te kunnen maken, terwijl de port (via de sonos one) gewoon de muziek van de platenspeler afspeelt.

icon

Best answer by 106rallye 23 October 2020, 11:45

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 7
Badge +17

Je lijkt verschillende problemen te hebben;

  1. uitval van de verbinding met de bekabelde Port;
  2. verbindingsproblemen tussen je telefoon en de Port.

Deze problemen kunnen samenhangen: als de verbinding tussen je router en de Port weg is zal je telefoon er ook geen verbinding mee kunnen maken. Het feit dat je telefoon de Port niet vindt ook als hij gewoon staat te spelen lijkt me echter op twee problemen te duiden. Ter toelichting: de app op je telefoon is enkel een afstandbediening voor de Port, dus die functioneert ook als de app het even niet doet.

Gezien de combinatie van problemen zou ik eens bellen met Sonos. Hun nummer staat op de Nederlandstalige site, net als het Nederlandstalige forum overigens (https://nl.community.sonos.com). 

Userlevel 1
Badge +4

Dank! Ga ik doen

Userlevel 1
Badge +4

Contact is gelegd. Diagnostics zijn verstuurd