era 100 ou 300 pour amp ?

  • 19 March 2024
  • 3 replies
  • 34 views

  • Contributor I
  • 1 reply

Bonjour .

Quel enceinte coupler à mon sonos amp pour  une install stéréo ?

les era 100 ou le era 300 ?

merci d’avance 


3 replies

I’m not sure I understand the question. The way it is translated for me is :

Good morning.

Which speaker to pair with my sound amp for a stereo installation?

The era 100 or the era 300?

Thanks in advance’.

Normally, you wouldn’t pair any Sonos speakers with an already existing amplifier, the Sonos devices already contain the power built in to them. If you’re trying to add a Sonos system to an existing amplifier, most people will use a Sonos Port connected to a line level output on an amp, most often a tape loop, but many amps these days seem to be missing a line level out. 

The Sonos system is essentially designed to replace the use of an amp. If I were to buy a pair of speakers at this moment, I’d waffle between a pair of the Sonos Five or a pair of the Sonos Era 300s, depending on the type of music listened to. I’d also consider adding a Subwoofer to either that I chose. 

If you could tell us more about your intended use, the community may be able to give you more specific advice. 
 

Je ne suis pas sûr de comprendre la question. La façon dont il est traduit pour moi est :

'Bonjour.

Quel haut-parleur jumeler avec mon ampli sonore pour une installation stéréo ?

L'ère 100 ou l'ère 300 ?

Merci d'avance'.

Normalement, vous ne coupleriez aucun haut-parleur Sonos avec un amplificateur déjà existant, les appareils Sonos contiennent déjà la puissance qui leur est intégrée. Si vous essayez d'ajouter un système Sonos à un amplificateur existant, la plupart des gens utiliseront un port Sonos connecté à une sortie de niveau de ligne sur un ampli, le plus souvent une boucle de bande, mais de nombreux amplis de nos jours semblent manquer un niveau de ligne.

Le système Sonos est essentiellement conçu pour remplacer l'utilisation d'un ampli. Si je devis acheter une paire de haut-parleurs en ce moment, je me gaufrerais entre une paire de Sonos Five ou une paire de Sonos Era 300, selon le type de musique écoutée. J'envisagerais également d'ajouter un caisson de basses à l'un ou l'autre que j'ai choisi.

Si vous pouviez nous en dire plus sur votre utilisation prévue, la communauté pourrait être en mesure de vous donner des conseils plus spécifiques.

At the moment I have an amp sound system paired with a pair of Martin Logan and a sub mini sound system.I want to replace but Martin Logan with sound speakers, which I can use as a replacement for Martin Logan.

If you use Sonos speakers, you don’t need the Amp at all. Sonos speakers are self amplified. Sonos does make the Sonos Amp, which you could use to power these Martin Logan speakers, though. 
 

Sonos doesn’t make ‘passive’ speakers. 

Reply