Skip to main content
Contributor I
April 16, 2017
Answered

Solid orange light

My play 5 will not pair. It will flash green but when I try and pair it the light goes to orange and it will not pair.

If overheating it is not due to conditions and it has never overheated before. Sits on an open table temp controlled room.
This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.
Edward R
Edward RAnswer
Retired Sonos Staff
June 12, 2019
If you are looking for information as to what causes a Solid Orange light to appear on your Sonos devices, there are a number of things that could be going on. The first thing to do would be to review this article here, which talks about what the different coloured lights on Sonos products mean. Though that article states that the device may be overheating, it may also just be that it is struggling to connect. This might be due to the device not being able to get an update, or just a general connectivity problem.

Try wiring it into your router via Ethernet. Does that then work? Check for updates and run them if necessary. Update or no update, then try unplugging the Ethernet cable (without unplugging the speaker from power).

Does it drop off the system again after you do this, or does it not connect at all via cable? At this stage it would be wise to contact our care agents via telephone.
Try searching our articles for help with your question: https://www.sonos.com/en/support

25 replies

RoPeLa
Lyricist I
June 16, 2017
I had this issue a month ago with a Gen 2 Play 5. Solid amber light after factory reset and attempting to connect wirelessly. Connecting via ethernet is fine. Ran diagnostics and sent to Sonos support. They said it was a hardware issue and I returned the unit. I received a new unit, connected fine wirelessly. Now, after about a month, same thing just happened with the new Play 5. I find it odd that it's happened twice within a month to a Play 5 in the same location. My setup includes two Play 5's, one Play 1 and a Connect.

All the speakers are wall mounted in a big, open gym and there is no way the unit is overheating. My Wi-Fi network is a new Eero mesh setup with 3 base stations.

I'm going to call support and run the same diagnostic. Stay tuned...
Lyricist III
October 2, 2017
Exact same issue here. Play 5 was working fine, then stopped connecting. Fine through Ethernet. Factory reset, now get solid orange light when trying to connect again. Ethernet connection fine. Sounds like sonos have a hardware problem.
Contributor I
October 9, 2017
I am having the same issue described above. I have three Play 1s, all have been working for about two years. However now one of the Play 1s stopped playing. I followed the instructions above - factory reset, directly plugged into router etc. Nothing worked. My other two are still working fine. Overheating is not the issue as the device is inside out of sunlight as the others are fine.

Here is what happens when I reset - get white blinking light then let go of play/pause button - get a white/orange blinking light, then goes to green blinking. When I press play button again, I get a tone then goes to orange blink for about 30 seconds then to solid orange. I have tried this over the past month and get the same results each time. Very frustrating as I love the speakers but getting feed up. I did submit a diagnostics 7932335 today. Any guidance or direction please. I was getting ready to invest in more Sonos but now having second thoughts. Any suggestions or guidance?
Lyricist III
October 9, 2017
Here is the reply I got - looks like they have a wireless card issue. Swapped it out at the store without a problem.

SWY


Thank you for contacting Sonos Customer Care.

I have had a look at the diagnostic you sent. It look like there is a hardware issue with the wireless card in the PLAY:5. If this was bought in the last year, you have two options. First is to take it to the retailer you purchased it from and they can swap it out. The second option is for us to arrange the replacement which takes about 7 days. If it was purchased over a year ago, we would need to do the replacement. If you choose to take to the retailer, you should only need to show them this email. If you choose to replace it through us, just reply to this email and we will start the process.
Contributor I
October 11, 2017
SWY - are you responding to my post as a Sonos representative or just as an FYI to me? Hoping to get an official response from Sonos. Thx
Lyricist III
October 11, 2017
Just an FYI. Contact them directly - they responded really quick to me.
Lyricist I
October 14, 2017
My Play 1 is exactly the same - solid orange lights then changes to flashing orange light. I have tried re-booting my router, unplugging sonos unit and still no connection. It’s highly frustrating. Any help appreciated
Contributor III
November 29, 2017
I see this thread is only a month old hopefully I can get some answers to the exact same problem as the poster. Play 5 Gen 2.
Contributor I
December 10, 2017
I have the Exact
same issue and opened another thread after not finding the answer
Airgetlam
December 11, 2017
Did you read this thread?
Bruce