Skip to main content
Answered

ERA 300

  • 24 April 2023
  • 1 reply
  • 47 views

Bonjour ma sonos era 300 ne reconnait pas ma platine malgré le cordon ad hoc. L'appli sonos me dit ne pas trouvé en local le matériel. Je précis que ma platine n'est pas une platine sonos.

 

Merci

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Userlevel 7
Badge +16

Hi @Jean Jacqiues, welcome to the Sonos Community!

Are you using the Sonos Line-In Adaptor for your Era 300? If not, I would suggest you use this as third party adaptors are not supported by us and likely wont work or may not provide a reliable connection.

If you are using the adaptor provided by us, please follow the steps on our Line-In support article to start playback with your turntable.

If the above doesn’t resolve the issue for you, please reach out to our support team for further assistance, as they have the tools available to troubleshoot this issue with you.

I hope this information helps!

 

Google Translate:

Salut @Jean Jacqiues, bienvenue dans la communauté Sonos !

Utilisez-vous l'adaptateur Sonos Line-In pour votre Era 300 ? Si ce n'est pas le cas, je vous suggère de l'utiliser car les adaptateurs tiers ne sont pas pris en charge par nous et ne fonctionneront probablement pas ou ne fourniront pas une connexion fiable.

Si vous utilisez l'adaptateur fourni par nous, veuillez suivre les étapes de notre article d'assistance Line-In pour démarrer la lecture avec votre platine.

Si ce qui précède ne résout pas le problème pour vous, veuillez contacter notre équipe d'assistance pour obtenir de l'aide, car ils disposent des outils nécessaires pour résoudre ce problème avec vous.

J'espère que ces informations vous aideront !