Answered

changement wifi

  • 4 November 2023
  • 1 reply
  • 21 views

Bonjour 

après un changement du système wifi il est impossible d’avoir les 2 paires d’enceintes ensembles. Je trouve ou les play 5 ou les play 3 mais pas les 4 ensembles. J’ai fait plusieurs rénitialisation de chaque enceinte 

 

Moderator edit:
Google Translate-

 

Good morning

after changing the wifi system it is impossible to have the 2 pairs of speakers together. I find either play 5 or play 3 but not all 4 together. I did several resets of each speaker

icon

Best answer by Corry P 6 November 2023, 11:50

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Userlevel 7
Badge +18

Hi @Db97224 

Welcome to the Sonos Community!

We don’t recommend resetting speakers unless we specifically instruct you to do so, or if you are selling the units.

However, all your speakers are currently configured as one system, which I worried was not the case from your description.

All your speakers are online too, so that isn’t the issue.

This leaves network topology or router settings as being the likely issue, and as a result, I recommend you get in touch with our technical support team who have tools at their disposal that will allow them to give you advice specific to your Sonos system and what it reports.

I hope this helps.

 

Google Translate:

Bienvenue dans la communauté Sonos !

Nous ne recommandons pas de réinitialiser les haut-parleurs, sauf si nous vous le demandons spécifiquement ou si vous vendez les unités.

Cependant, tous vos haut-parleurs sont actuellement configurés comme un seul système, ce qui, je le craignais, n'était pas le cas d'après votre description.

Tous vos intervenants sont également en ligne, ce n’est donc pas le problème.

Cela laisse la topologie du réseau ou les paramètres du routeur comme étant le problème probable, et par conséquent, je vous recommande de contacter notre équipe d'assistance technique qui dispose d'outils qui leur permettront de vous donner des conseils spécifiques à votre système Sonos et quoi. il rapporte.

J'espère que ça aide.