Answered

Sommer/vintertid??

  • 1 November 2022
  • 3 replies
  • 54 views

Mine alarmer virker ikke ordentligt efter skift til vintertid.

Sat op i s2 starter kl 6.30 og løber i 2 timer og 30 minutter. Køre på sonos 1 og one 1 gen.

Efter skift, slukker radio kl 8.11. 

Har prøvet at slette alarm og oprette den igen forskudt med 5 minutter, slukker 8.11.

icon

Best answer by Mike R. H. 29 November 2022, 12:55

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Lorenzen 
Det lyder ret spøjst. Hvis det er en musiktjeneste du bruger, så kan det være fordi en anden alarm bruger den konto på det tidspunkt, som stopper din musik. I det tilfælde ville jeg anbefale at prøve med radio i stedet og se om den stadig slukker 8.11.
Hvis den ikke gør det, så er problemet det førnævnte med at en anden bruger kontoen der. Hvis du ikke ved hvem det er, vil jeg anbefale at ændre din kode og herefter logge alle enheder ud. Det plejer at være den nemmeste løsning.

Det er radio jeg bruger, den gjorde det også ved overgang til sommertid, der gik det i sig selv efter 2-2 ½ måned

har alarm kørende på 3 enheder og skifter kode jævnligt. 
virker totalt mærkeligt at det er ved sommer/vintertids skift. Har prøvet at slette alarm og lave den på ny, det hjælper ikke (hvilket er endnu mere spøjst) har prøvet at lave helt ny alarm med med nye tidspunkter. Det virker som om der er en fejl med alarmer omkring det tidspunkt hvor den skal starte/slutte.🤔🤔

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Lorenzen.
Jeg hev lige fat i vores teknikkere for at tjekke hvad der kunne påvirke det. I det det er en Sonos alarm, så vil den få tiden fra din router.
Derfor kunne jeg mistænke at den står til at skifte tid når Amerika gør det, som ikke gør det på samme tid som europa. Så det kan anbefales at kigge ind i routeren og sikre at både tiden står korrekt, men også at den skifter tiden på det rigtige tidspunkt.

Så skulle du forhåbentlig kunne undgå at det giver problemer hver gang der skal laves skift til/fra vinter og sommertid.