Answered

Nyheder virker ikke

  • 17 October 2022
  • 7 replies
  • 438 views

Userlevel 1

Har i en måned oplevet at nyheder ikke virker via Sonos med Google længere. Når jeg siger “nyheder” til min Sonos one, får jeg beskeden “her er de seneste nyheder fra klokken x:” og så efterfulgt af nyheder. Nu får jeg bare “her er de seneste nyheder fra klokken x, det var det hele indtil videre”, uden at der kommer nogen nyheder. Det virker fint direkte via Google Assistant på fx min telefon, så det må være et problem med Sonos. Nogen bud på en løsning?

icon

Best answer by Mike R. H. 28 October 2022, 12:34

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

7 replies

Jeg oplever det samme problem. Virker fint på Google enheder men ikke på Sonos. 

Samme her.

Det samme problem her.

Min nyhedskilde liste består af: Radio Information, Radioavisen og Altinget: ajour.

Radio Information afspilles fint, men når den kommer til at skulle afspille Radioavisen så siger den "Fra Radioavisen kl. x i dag" efterfulgt af stilhed for så at gå videre til Altinget: ajour som også afspilles fint.

​​​​Mon fejlen skal findes hos DR?

 

Har haft henvendt mig til DR support:

---------------------------------------------

 

26 . Sep 2022 15:32

Vi kan ikke længere afspille nyheder på vores Sonos højtaler via Google Assistant. Appen og højtaleren køre med version S2.
Når man siger "afspil nyheder" svare højtaleren "Her er de seneste nyheder fra Radioavisen kl. 3 i dag,*pause på 1 sekund* det var det hele indtil videre.
Problemet har stået på i ca 10 dage.

27 . Sep 2022 13:41

Hej xxxx

Vi understøtter ikke Google Assistant, og kan derfor ikke løse problemer med programmer som ikke vil afspille.

Når det er sagt, så vil jeg anbefale dig, at du henter DR Lyd appen i Sonos.


Venlig hilsen

xxxx
DR Brugerkontakt

 

Jeg har samme problem og det er ikke hos DR problemet ligger.

Først mistede jeg Radioavisen, men nu opfører Sky News sig på samme måde.

Userlevel 5
Badge +11

Hej @steffenhn velkommen til!

 

Tak til jer alle for at gøre os opmærksomme på det her problem. Vi er i gang med at undersøge dette internt.
I mellemtiden vil jeg anbefale jer at kontakte Google, så de også bliver gjort opmærksomme på at i oplever denne fejl. 

Hej, vi har haft samme problem i et godt stykke tid.

Jeg har talt/skrevet med Sonos - som altid er imødekommende og servicemindede, men desværre ingen løsning - de skriver:

“Hej Thomas, 

Mange tak for din henvendelse til Sonos Support, det var en fornøjelse at tale med dig i går.

Som vi talte om på telefonen, ville jeg lige undersøge sagen nærmere med vores seniorteknikkere. 

Der er desværre begrænsninger når det kommer til Google Assistant, herefter benævnt som GA, på Sonos. Vi understøtter GA, men GA på Sonos er ikke identisk med hvordan GA fungere på en Google-enhed som f.eks. Google Nest. Det betyder at ikke alle kommandoer man kan give til GA er understøttet på Sonos, her finder du et link til en oversigt over understøttede kommandoer: https://support.google.com/assistant/answer/7539710?hl=da

Da kommandoen "Ok Google, Afspil de seneste nyheder" virker på din Google Nest og ikke på Sonos, må vi desværre konkludere at der ligger en begrænsning af de kommandoer som GA lader Sonos håndtere. Med andre ord, er dette problem desværre op til Google at beslutte, om Sonos kan håndtere den givne kommando. 

Da denne funktion har fungere tidligere, men pludseligt er stoppet med at virke, kunne det godt lyde til at GA har lavet en opdatering af de kommandoer som har en begrænsning på enheder der ikke stammer direkte fra Google selv, i dette tilfælde Sonos.”

Det betyder at dette desværre er et problem som Sonos ikke kan løse, da løsningen er 100% op til Google. Vi kan kun håbe at GA i fremtiden igen tillader den ønskede kommando sammen med Sonos.”

Jeg har så også skrevet med Google som er totalt afvisende (surprise!) - de skriver:

“Tak for din henvendelse til Google Nest-kundeserviceteamet.

Kontakt venligst Sonos da det er et tredjeparts produkt. Der har ikke være ændringer hos GA.”

Suk! Nogen der har noget mere opmuntrende nyt?  

Altså… Jeg kan godt se, at problemet lidt falder mellem to-tre stole og ingen af parterne er særlig obs på at få det fikset. Vi forbrugerne/kunderne er klart taberne i første omgang.

Uanset hvad jeg kaster efter GA på min Android-mobil, så virker det. Min nyhedsstrøm er sat op til Radioavisen, Fox News og Sky News og alle spiller upåklageligt.

Starter jeg det samme på min Sonos One, så er der ingen nyheder fra Radioavisen. De andre to er der (omend jeg er ret sikker på, at jeg en enkelt gang har oplevet at Sky News opførte sig på samme måde).

Det er super-ærgerligt, da vi som forbruger ikke kan debug’e på nogen speciel måde, hvorimod det i den grad vil være muligt hos Sonos og dermed finde frem til problemet - om det så er Google (tvivler), DR (nok mere sandsynligt) eller Sonos (mest sandsynligt i min optik).