Hej.
Har skiftet router og forsøgt at tilslutte alle Sonos højtalerne til det nye netværk. Det lykkedes fint med at tilslutte surroundsystemet (Beam+2 x one) samt min Sonos move.
Til gengæld kan jeg ikke tilslutte 2 andre Sonos one. Har både forsøgt (mange gange) at tilføje inder fanen ‘system’ og også under fanen support (find manglende produkter) men uden held. Er rimelig frustreret 🤯
Det skal nævnes at jeg undervejs har slettet det gamle netværk under ‘administrer netværk’ og også et andet netværk som muligvis var et midlertidig sonos netværk (dog ikke sikker). Har i andre mere end et netværk under ‘administrer netværk’?
Håber nogle kan hjælpe en lettere opgivende sjæl :)
Mvh Lars
Problemet var åbenbart at jeg havde opdateret firmware på routeren, og det var derfor nødvendigt med en nulstilling af den. Derefter fulgte jeg instruktionerne i mailen fra Sonos support (se herunder). Alle højtalere minus move kom så på. Lavede så en factory reset på Sonos move, hvorefter den også kom på.. ALT virker nu! 
Mail fra Sonos:
Som lovet kommer der hermed en længere guide omkring din kære Asus router :-)
Da routeren har firmware opdateret tidligere, så kræver den en nulstilling:
https://www.asus.com/support/FAQ/1046973 - dette link er specifik til din model.
Når den er nulstillet, så skal du have sat den op igen med eventuelle rigtige indstillinger fra din udbyder så du kan få adgang til internettet,
det vil nok fungere som du gjorde da du købte den og satte den op første gang.
Når du har fået routeren nulstillet og op og køre igen, så de indstillinger Sonos kræver for at kunne kommunikere sammen er disse:
Vær opmærksom på hvis du ikke kan finde indstillingerne på dansk, så kan du eventuelt tage og google f.eks. Asus Zenwifi XT8 UPNP
så vil du få diverse guides op med billeder på hvor du kan finde UPNP.
Du kan udskifte UPNP med hvilken som helst indstilling du leder efter.
1. Bandstreeing eller smart connect skal være slået fra
2. SSID (Wifi Navn) for 2,4 GHz og 5 GHz skal være det samme
3. Klientisolering skal være slået fra ved både 2,4 GHz og 5 GHz (også kaldet AP isolering)
4. Protokol/tilstand for 2,4 GHz skal være 802.11 b/g/n
5. Sikkerhedstypen skal være WPA2-AES
6. Wifi-kanal skal være en fast kanal på 2.4Ghz, ikke automatisk. Jeg anbefaler 6 eller 11.
7. Upnp skal være tændt
8. Airtime fairness FRA
9. QoS FRA
View original