Question

How to connect Sonos to Covr mesh?

  • 8 October 2019
  • 4 replies
  • 369 views

Hi.
I just invested in a D-Link Covr mesh system to get better wifi coverage. It works, but now I can't connect my Sonos speakers.
Following the Sonos guide for switching to a new wifi I am asked to connect a Sonos speaker to the router with a cable. I am doing so to the main mesh unit of my Covr setup. But the Sonos app can't see the speaker on the wifi network.
What can be wrong?

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

4 replies

Userlevel 1
Badge +5
Hej Soeren,

Der kan vaere flere grunde til at de ikke kan se hinanden.

Den typiske grund vi ser er at mesh enhederne er placeret for langt fra hinanden og data gaar tabt imellem dem.
Der kan dog vaere flere ting der goer det.

Da det lyder som om du har forbundet dit Sonos til den rigtige Covr enhed (den som er tilsluttet din router med kabel) saa vil jeg foreslaa at du slukker de andre Covr enheder og genstarter app'en.

Saa boer du kunne se den enhed der er kablet til din Covr enhed mindst naar den starter op og soeger. Kan du ikke det maa du meget gerne sende en diagnostik fra din controller gennem "det virker ikke" og "flere muligheder" naar den ikke kan finde systemet. Bekraeftelsesnummeret kan du bare skrive til mig, saa kigger jeg paa det.

Hvis den kan se det, saa kunne det tyde paa at der skal kigges paa kommunikationen hen over dit mesh.

Med venlig hilsen
Frederik Holmgren

Sonos Customer Care
Technical Support Engineer
Badge
Den grund der er til at man ikke kan finde højttaler, er at din telefon logger på 5 GHz frem for på 2.4 GHz som Sonos køre på, sluk for 5 GHz på routeren, og genstart din telefon.
Så burde den hoppen på 2.4 GHz netværk og derfra burde du kunne se dine højtalere.
Prøv.den løsning 😀

Hej Frederik.

Jeg har prøvet alt, synes jeg. Men den kan simpelthen ikke se min højttaler.

Jeg har lavet en diagnostik med følgende nummer:

Dit bekræftelsesnummer er: 1179590396.

Vh. Søren

Userlevel 1
Badge +5

Hej Søren,

 

Jeg kiggede lige diagnostikken igennem.

 

Det er forståeligt at der ikke kommer meget igennem, da alle forsøg på kontakt med systemet fra app’en fejler undervejs.

Jeg vil foreslå at du giver os et kald på 80 40 01 77, man-fre, 10-18 så vi kan hjælpe dig med at kigge på det.

Når du ringer ind så bør du oplyse diagnostiknummeret her, og have et af serienumrene klar fra en af dine sonosenheder.

 

Med venlig hilsen

Frederik Holmgren

 

Sonos Customer Care

Technical Support Engineer