Answered

Goggle assistent anvender TuneIn i stedet for DR LYD.

  • 22 January 2023
  • 9 replies
  • 749 views

Kære netværk

Hvordan får jeg Google Assistant til at anvende DR LYD når jeg skal høre fx DR P4 København på mine Sonos produkter.

Selvom jeg har fjernet TuneIn og kun har DR LYD, anvender Google Assistant stadig TuneIn.

Derudover, har jeg pt. udfordringer med at få systemet til at afspille P4 København. P1 og P3 virker. 

Google Assistant vil pt. i øvrigt også kun fortælle hvad klokken er, hvis jeg tilføjer "... i Danmark".

Hele 3 udfordringer. 

Håber nogen kan hjælpe mig. 

Bh. Søren 

icon

Best answer by Gert_4 23 January 2023, 16:04

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

9 replies

Userlevel 2
Badge +3

Jeg bruger selv DR Lyd (har bedst lydkvalitet) og Radio Player (har info omkring den musik, der bliver spillet). Lad være med at bruge TuneIn - den giver nogen flere problemer og desuden reklamer inden radio faktisk starter.

@Peder_1: Men hvordan får du DR lyd aktiveret. For selvom jeg siger: Ok Google - spil P4 KBH på DR LYD", så får jeg beskeden, at Google ikke kan finde P4 KBH på DR lyd eller også kan det ikke afspilles lige nu. Hvis jeg spørger ift. P1, så forstår Google ikke spørgsmålet. Og hvis ikke jeg siger DR lyd, så vælges TuneIn automatisk.

Userlevel 2
Badge +3

Ah, hvis du bruger stemmen og Google Assistent til at starte indhold på Sonos, så har jeg ikke en løsning - jeg bruger altid Sonos app'en.

Userlevel 3
Badge +5

Kære netværk

Hvordan får jeg Google Assistant til at anvende DR LYD når jeg skal høre fx DR P4 København på mine Sonos produkter.

Selvom jeg har fjernet TuneIn og kun har DR LYD, anvender Google Assistant stadig TuneIn.

Derudover, har jeg pt. udfordringer med at få systemet til at afspille P4 København. P1 og P3 virker. 

Google Assistant vil pt. i øvrigt også kun fortælle hvad klokken er, hvis jeg tilføjer "... i Danmark".

Hele 3 udfordringer. 

Håber nogen kan hjælpe mig. 

Bh. Søren 


Du spørger nok det forkerte sted, Sonos “hiver” blot lyden fra Google og det er Google som der har problemet med at at hive informationen fra DR LYD.

Jeg har lige prøvet med min Google højtaler og den opfører sig ligesom Sonos højtaleren.

Og du kan heller ikke tilføje DR LYD til din Google konto, det er kun muligt at tilføje You Tube Music, Appel Music og Spotify.

Så jeg vil mene, at det er et Google problem, som du selvfølgelig oplever på din Sonos højtaler.

Vil du have den bedste lydkvalitet fra din Sonos højtaler dvs. DR LYD så må du bruge appen.

Jeg har også problemer med DR P4 Sjælland lyd vis tunnel, men kan ofte fange DR P4 København i stedet, som andre har problemer med. 
 

DR LYD appen anbefales, læser jeg, men hvordan får jeg DR LYD til at spille på begge mine Sonos enheder samtidig, som hvis jeg bruger Sonos app?

Userlevel 3
Badge +5

Jeg har også problemer med DR P4 Sjælland lyd vis tunnel, men kan ofte fange DR P4 København i stedet, som andre har problemer med. 
 

DR LYD appen anbefales, læser jeg, men hvordan får jeg DR LYD til at spille på begge mine Sonos enheder samtidig, som hvis jeg bruger Sonos app?


Du skal tilføje DR LYD appen til din Sonos App. når det er gjort, så foregår betjeningen fuldstændigt som du kender det, med Sonos appen.

Installering af DR LYD, tryk indstillinger og tryk  “Stemmer og tjenester” og tryk så nederst på siden “Tilføj en tjeneste” og tilføj DR LYD 


Link til Betjeningsvejledningen til Sonos S2 appen. 
Der findes også en betjeningsvejledning til de gamle Sonos S1 produkter, men de fleste bruger S2 appen.

https://www.sonos.com/da-dk/guides/s2

 

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Kepe2000 og velkommen til communitiet.

 

@Gert_4 har helt ret omkring Google. Den bruger Tune In som sin radio tjeneste, så derfor giver man den en kommando, er det der igennem den henter den. Løsningen er derfor manuelt at vælge radio stationen igennem DR Lyd som forslået.
Du er dog ikke den første som spørger, så man kunne håbe at Google ændre det en dag.

Jeg har også problemer med DR P4 Sjælland lyd vis tunnel, men kan ofte fange DR P4 København i stedet, som andre har problemer med. 
 

DR LYD appen anbefales, læser jeg, men hvordan får jeg DR LYD til at spille på begge mine Sonos enheder samtidig, som hvis jeg bruger Sonos app?


Du skal tilføje DR LYD appen til din Sonos App. når det er gjort, så foregår betjeningen fuldstændigt som du kender det, med Sonos appen.

Installering af DR LYD, tryk indstillinger og tryk  “Stemmer og tjenester” og tryk så nederst på siden “Tilføj en tjeneste” og tilføj DR LYD 


Link til Betjeningsvejledningen til Sonos S2 appen. 
Der findes også en betjeningsvejledning til de gamle Sonos S1 produkter, men de fleste bruger S2 appen.

https://www.sonos.com/da-dk/guides/s2

 

Jeg har allerede DR LYD på min mobil, men jeg får ikke mulighed for st tilføje den i Sonos. Den fremgår ikke i listen over de apps man kan tilføje. Der fremkommer ikke i listen. Nogen der ved, hvorfor den ikke findes i listen?

Userlevel 3
Badge +5

Jeg har også problemer med DR P4 Sjælland lyd vis tunnel, men kan ofte fange DR P4 København i stedet, som andre har problemer med. 
 

DR LYD appen anbefales, læser jeg, men hvordan får jeg DR LYD til at spille på begge mine Sonos enheder samtidig, som hvis jeg bruger Sonos app?


Du skal tilføje DR LYD appen til din Sonos App. når det er gjort, så foregår betjeningen fuldstændigt som du kender det, med Sonos appen.

Installering af DR LYD, tryk indstillinger og tryk  “Stemmer og tjenester” og tryk så nederst på siden “Tilføj en tjeneste” og tilføj DR LYD 


Link til Betjeningsvejledningen til Sonos S2 appen. 
Der findes også en betjeningsvejledning til de gamle Sonos S1 produkter, men de fleste bruger S2 appen.

https://www.sonos.com/da-dk/guides/s2

 

Jeg har allerede DR LYD på min mobil, men jeg får ikke mulighed for st tilføje den i Sonos. Den fremgår ikke i listen over de apps man kan tilføje. Der fremkommer ikke i listen. Nogen der ved, hvorfor den ikke findes i listen?


Nu er jeg lidt doven så jeg linker her til denne tråd, hvor jeg har skrevet lidt om hvorfor, at du ikke kan se DR LYD på listen over tjenester, man kan tilføje. 
Men jeg vil da tro at da du registrere din konto hos Sonos, så har du glemt at indstille landet til Danmark, så tjek lige din Sonos konto og se om det er tilfældet.


Men nu er jeg ikke ansat af Sonos, så det er blot mine egne tanker på en løsning af dit problem.