Skip to main content
Contributor I
May 9, 2024
Question

SONOS S2 App Update Problems

  • May 9, 2024
  • 45 replies
  • 6619 views

I just found out that SONOS had an app update and I was fine with it hoping to see connection updates or any UI improvements. When I open the app, everything was gone including services, systems, and other features. Why'd they release an app update when everything isn't even working properly? I can't even connect any services, ie. Spotify or SoundCloud. Anyone got any suggestions? Samsung S20 FE btw. I managed to connect to my Symfonisks but only through the Spotify app.

 

 

 

 

Also, the UI is very laggy and glitchy. SONOS if you see this, bring back the old S2. At least it works.

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

45 replies

Lyricist I
May 19, 2024

This is a major balls up - for a company placing this much emphasis on a great user experience to deliver a totally broken app (with a fanfare!) which breaks so many people’s setups and means we waste hours trying to fix the problem and get zero value from our hardware is really a disaster. I’m another unlucky person who happesn to have changed broadband provider this weekend and I’ve lost a load of time to this and it looks like thousands have others have too. This might be the nudge I need to explore alternatives.

Lyricist III
May 19, 2024

It might be time to email Patrick.Spence@sonos.com or ceo@sonos.com again.  

Trending Lyricist I
May 20, 2024

Sicne I updated the app my LINE IN doesn’t work anymore. Absolutely no sound from it. And the “Autoplay volume” setting has disappeared. Why don’t the SONOS team test their updates before releasing them?

i am in exactly the same situation with my Sonos items , the app had carried out an automatic update so when i tried to use LINE-IN it will not recognise it …. so furstrating after almost 2hrs trying to solve this i just gave up , how the SONOS team allow this sort of thing to happen is beyond me , they have really rendered my system redundant..

Trending Lyricist I
May 20, 2024

The new app is terrible.   I think my experience is worse because the app update happened during our move into a new house, new network, new ISP, etc.   I have  deleted my Sonos app, Sonos account, reinstalled the app, set up a new account, factory reset all devices a dozen times, tried 2.4 GHz, IoT onboarding, etc, etc, etc.  I can see the devices all connected to my Wifi, but none appears in the Sonos S2 app on my system.   I was able to get the ARC to finally appear on a wired ethernet connection, but disappears when I unplug and go wireless.   I might be able to run a switch at my TV to connect TV, ARC and Sub wired, but Sonos should fix their issues.

I think the best thing I can do right now is file a warranty claim on my Platinum AMEX since Sonos will not respond to Support emails.   I don’t have hours to spend on the phone on hold since apparently their help desk is overwhelmed with customer issues.   I have already wasted hours trying to set up the Sonos.  I installed at least a half dozen other devices (two garage door openers, two wireless garage door opener keypads, power shades, etc) on our new network easily in a few minutes, so it is not me or my networks that are the issue.     

Lyricist I
May 22, 2024

When I read all this, I need to say I experience similar things. 

But Why doens’t SONOS respond to all this? 

nothing is being done to solve all these problems. 

Lyricist I
May 24, 2024

Hi Sonos.  So glad to see you have new headphones that most likely won’t work either with the new app.  I see you have been ‘listening’ to the community with ‘fixes’ that are coming in a few weeks.  Forget more bells & whistles. Just make your system work again. . I have speakers that play different music from different sources that we can’t shut off.  Crazy.   

Lyricist I
May 24, 2024

This update is terrible.  I have experienced all of the problems discussed in this thread. So frustrating.  Sonos, if you are listening,  and I don't think you are, figure this out. You have damaged your brand. Fix it !

Contributor I
May 27, 2024

I mistakenly updated and now none of my older speakers can update - was able to get Sonos 1 back but only three out of eight speakers can connect because everything needs to be updated - so frustrating - was hoping to easily updated and purchased the Port - with plans to updated all speakers to Sonos 2 NONE of them can updated spent HOURS literally ten hours trying to do this - any recommendations on getting speakers to update? 

Lyricist I
June 1, 2024

So now we have to wait until “mid June” to be able to change wifi settings. This is absolutely disgraceful. I’ve got three totally usefless Sonos devices now, for at least 5 weeks, and that’s assuming that the update is released when they say.

Lyricist I
June 15, 2024

Just like everyone else I’ve had tons of problems with the new app. Honestly I had a ton of problems even before it so the fact that it’s even worse is impressive. I want you to work Sonos, but do you have toddlers writing your software? What’s going on? Infuriating. I don’t have OTHER SPEAKERS. This is my sound system. I have 6 of them. It’s a real shame they are unusable.