Answered

Sonos Radio blir brutt ved oppstart av laptop

  • 7 October 2022
  • 3 replies
  • 35 views

  • Contributor I
  • 3 replies

Hei, Jeg kjører Sonos Trådløst over WiFi 2, 4 Ghz som “Teknsik nett” - med andre smart Home produkter. Laptop kjøres normalt i eget WiFi nett til ordinære klienter - 5 Ghz. Det benyttes to Asus routere satt opp med AiMech, RT-AX86U - versjon: 3.0.0.4.388_20566. Teknisk nett på 2,4 Ghz kjører kun fra den ene Asus-routeren som er plassert i kjeller.

Det er god dekning for alle Sonosprodukter - 12 totalt - ikke noe lag eller problem med lyd, men:

Om jeg er på soverom i 2. etg. kjøkken i 1. etg, stue i 1. etg. og lytter til Sonosradio stopper denne opp i rundt 10 sekunder når jeg starter opp min laptop (5 Ghz) og så fortsetter den som normalt… Lytter jeg på musikk via Spotify har jeg ikke dette problemet. Velger jeg å benytte 2,4 Ghz på pcen har jeg heller ikke dette problemet - kobler altså til samme tekniske nettverk som Sonos benytter.

Hva kan gjøres for å finne ut av årsaken til denne “pausen” under oppstart av pcen? Litt irriterende kan man si.. Jeg bruker Sonosradio - P4 Radio hele Norge når jeg lytter på radioen...

icon

Best answer by Corry P 13 October 2022, 10:19

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 7
Badge +18

Hi @Toru 

Thanks for your post!

The next time this happens, please submit a support diagnostic and record the number given. When it’s convenient, please then get in touch with our technical support team, who have tools at their disposal that will allow them to give you advice specific to your Sonos system and what it reports.

I hope this helps.

 

Google Translate:

Hei @Toru

Takk for innlegget ditt!

Neste gang dette skjer, må du sende inn en støttediagnose og registrere nummeret som er oppgitt. Når det er praktisk, vennligst ta kontakt med vårt tekniske støtteteam, som har verktøy til rådighet som lar dem gi deg råd spesifikt for ditt Sonos-system og hva det rapporterer.

Jeg håper dette hjelper.

Hei, da har jeg sendt inn en diagonose nr. 783394329.

Mvh toru

Userlevel 7
Badge +18

Hi @Toru 

The speakers are reporting underflows, which means the streamed data was not able to reach the speaker quickly or consistently enough to maintain playback. 

My recommendation to you would be to ensure that all of your Sonos devices, your router and your laptop are all kept at least 1m away from any other WiFi devices, including each other.

It may also help to reboot your router by switching it off for at least 30 seconds, and repeating this several times a year.

If this doesn’t improve matters, I recommend you get in touch with our technical support team for some in-depth troubleshooting.

I hope this helps.

 

Google Translate:

Hei @Toru

Høyttalerne rapporterer underflyt, noe som betyr at de streamede dataene ikke var i stand til å nå høyttaleren raskt eller konsekvent nok til å opprettholde avspilling.

Min anbefaling til deg er å sørge for at alle Sonos-enhetene dine, ruteren og den bærbare datamaskinen holdes minst 1 meter unna andre WiFi-enheter, inkludert hverandre.

Det kan også hjelpe å starte ruteren på nytt ved å slå den av i minst 30 sekunder, og gjenta dette flere ganger i året.

Hvis dette ikke forbedrer saken, anbefaler jeg at du tar kontakt med vårt tekniske supportteam for grundig feilsøking.

Jeg håper dette hjelper.