Hei, Jeg kjører Sonos Trådløst over WiFi 2, 4 Ghz som “Teknsik nett” - med andre smart Home produkter. Laptop kjøres normalt i eget WiFi nett til ordinære klienter - 5 Ghz. Det benyttes to Asus routere satt opp med AiMech, RT-AX86U - versjon: 3.0.0.4.388_20566. Teknisk nett på 2,4 Ghz kjører kun fra den ene Asus-routeren som er plassert i kjeller.
Det er god dekning for alle Sonosprodukter - 12 totalt - ikke noe lag eller problem med lyd, men:
Om jeg er på soverom i 2. etg. kjøkken i 1. etg, stue i 1. etg. og lytter til Sonosradio stopper denne opp i rundt 10 sekunder når jeg starter opp min laptop (5 Ghz) og så fortsetter den som normalt… Lytter jeg på musikk via Spotify har jeg ikke dette problemet. Velger jeg å benytte 2,4 Ghz på pcen har jeg heller ikke dette problemet - kobler altså til samme tekniske nettverk som Sonos benytter.
Hva kan gjøres for å finne ut av årsaken til denne “pausen” under oppstart av pcen? Litt irriterende kan man si.. Jeg bruker Sonosradio - P4 Radio hele Norge når jeg lytter på radioen...