Skip to main content

Distorsione Sonos One SL

• September 27, 2026
  • 3 replies
  • 27 views

Ho in cucina una coppia di Sonos One, di cui una SL, in configurazione stereo ed ottimizzata trueplay di cui sono molto soddisfatto. Da un poco di tempo il canale sinistro (One SL) aveva una fastidiosa distorsione sui picchi bassi. Ho effettuato il ripristino e la reistallazzione ma il disturbo non andava via. Premesso che la coppia è istallata sopra i pensili ed ha quindi accumulato molto sporco. Ho pulito il Sonos One SL è soffiato con forza varie volte con la 

bocca ha pressione mentre davo colpi con i palmi della mano e mentre riproduceva musica Deep Bass. Il disturbo è scomparso per un poco di tempo. Poi è tornato.

Proverò a contattare l'assistenza ed eventualmente proverò ad aprirlo per pulirlo dentro la griglia e verificate il foam del foro posteriore.

Aggiornero in futuro.

Spero di essere di aiuto ad altri utenti.

3 replies

AjTrek1
  • September 27, 2026

Ho in cucina una coppia di Sonos One, di cui una SL, in configurazione stereo ed ottimizzata trueplay di cui sono molto soddisfatto. Da un poco di tempo il canale sinistro (One SL) aveva una fastidiosa distorsione sui picchi bassi. Ho effettuato il ripristino e la reistallazzione ma il disturbo non andava via. Premesso che la coppia è istallata sopra i pensili ed ha quindi accumulato molto sporco. Ho pulito il Sonos One SL è soffiato con forza varie volte con la 

bocca ha pressione mentre davo colpi con i palmi della mano e mentre riproduceva musica Deep Bass. Il disturbo è scomparso per un poco di tempo. Poi è tornato.

Proverò a contattare l'assistenza ed eventualmente proverò ad aprirlo per pulirlo dentro la griglia e verificate il foam del foro posteriore.

Aggiornero in futuro.

Translation 

I have a pair of Sonos One in the kitchen, including an SL, in stereo configuration and optimized trueplay with which I am very satisfied. For some time the left channel (One SL) had an annoying distortion on the low peaks. I carried out the restoration and re-installation but the disturbance did not go away. Given that the couple is installed above the wall units and has therefore accumulated a lot of dirt. I cleaned the Sonos One SL it blew with force several times with the

Mouth has pressure while I was hitting with my palms and while he was playing Deep Bass music. The disorder disappeared for a short time. Then he came back.

I will try to contact the assistance and eventually I will try to open it to clean it inside the grill and check the foam of the back hole.

I will update in the future.

I hope to be of help to other users.

• Author
  • Contributor I
  • September 30, 2026

Aggiornero in futuro.

Aggiornamento del problema.

Ho contattato l'assistenza che mi suggeriva di aprire la procedura di reso fuori garanzia per uno sconto del 30% d'aggiirnamento.

Ho rifiutato ed ho acquistato un giravite stella n.10.

Ho tolto i piedini gommati con un taglierino, svitato le quattro viti sotto i piedini ed ho sfilato la griglia dopo avere tolto il coperchio sotto e la vite a croce centrale.

Ho trovato un piccolo foam acustico ormai indurito e parzialmente sbriciolato dalla vecchiaia in alto dietro la cassa.

Dopo averlo rimosso ho inserito nel foro una punta di auricolare inear che avevo in casa. L'ho causato bene con un giravite ed ho chiuso il foro centrale con un pezzettino di bastoncino d'ovatta di quelli per pulire le orecchie.

Tutto ok, ho recuperato l'hi fi in cucina

Airgetlam
  • September 30, 2026

Translation from Italian:

Marcora wrote:

I have a pair of Sonos One in the kitchen, including an SL, in stereo configuration and optimized trueplay with which I am very satisfied. For some time the left channel (One SL) had an annoying distortion on the low peaks. I carried out the restoration and re-installation but the disturbance did not go away. Given that the couple is installed above the wall units and has therefore accumulated a lot of dirt. I cleaned the Sonos One SL it blew with force several times with the

Mouth has pressure while I was hitting with my palms and while he was playing Deep Bass music. The disorder disappeared for a short time. Then he came back.

I will try to contact the assistance and eventually I will try to open it to clean it inside the grill and check the foam of the back hole.

I will update in the future.

I hope to be of help to other users.

Problem update.

I contacted the assistance who suggested that I open the out-of-warranty return procedure for a 30% discount.

I refused and bought a star screwdriver n.10.

I removed the rubberized feet with a cutter, unscrewed the four screws under the feet and removed the grill after removing the cover underneath and the central cross screw.

I found a small acoustic foam now hardened and partially crumbled by old age up behind the case.

After removing it, I inserted an in-ear ear tip that I had at home into the hole. I caused it well with a screwdriver and I closed the central hole with a small piece of cotton stick of those to clean the ears.

Everything is ok, I recovered the hi-fi in the kitchen