Skip to main content

connexion appareil

• November 13, 2025
  • 2 replies
  • 10 views

Bonjour,

J'ai acheté un appareil sonos chez ikea pour placer dans un appartement en Corse. Il fonctionnait lors de mon achat en Belgique. I

En Corse pas moyen de le connecter.

Impossible de trouver l'appareil quand je lance l'application sonos ?

Que faire ?

Merci pour votre aide

2 replies

Airgetlam
  • November 13, 2025

Translation:

Good morning,

I bought a sonos device at ikea to place in an apartment in Corsica. It worked when I bought it in Belgium. I

In Corsica no way to connect it.

Unable to find the device when I launch the sonos application?

What to do?

Thank you for your help

Corry P
Forum|alt.badge.img+19
  • Sonos Staff
  • November 17, 2025

Hi ​@SuperDid 

Welcome to the Sonos Community!

Sorry to hear of this problem you are having with getting your Sonos speaker to work at your new location.

I think the best thing for you to do would be to follow the instructions found on our Connect Sonos to a new router or WiFi network help pages.

If you continue to have problems, I recommend you get in touch with our technical support team who have tools at their disposal that will allow them to give you advice specific to your Sonos system and what it reports.

I hope this helps.

Google Translate-

Bienvenue dans la communauté Sonos !

Nous sommes désolés d'apprendre que vous rencontrez des difficultés pour faire fonctionner votre enceinte Sonos à votre nouvelle adresse.

Nous vous conseillons de suivre les instructions de nos pages d'aide « Connecter Sonos à un nouveau routeur ou réseau Wi-Fi ».

Si le problème persiste, nous vous recommandons de contacter notre assistance technique. Leurs outils leur permettront de vous fournir des conseils personnalisés concernant votre système Sonos et les informations qu'il affiche.

Nous espérons que cela vous aidera.