”går inte ansluta till sonos”

  • 20 November 2022
  • 5 replies
  • 124 views

Hej. 
 

jag och min fru delar spotifykonto. När hon har kopplat upp sin telefon mot sonos kan inte jag göra det efteråt, utan att i princip göra en nyinstallation på båda högtalare. Går detta lösa på något smidigt sätt? Båda har iPhone. 


5 replies

Kan du snälla ge lite mer detaljer, vilka Sonos-högtalare använder du?  - är anslutningen via Airplay, Bluetooth eller trådlös?  Är uppspelning via Sonos App Spotify Service inbyggd, eller via den inbyggda Spotify-appen med hjälp av "connect" API, Airplay eller en Bluetooth-anslutning eller en blandning av dessa protokoll?

Sonos 1. Bluetooth. Spotify i sonosappen. 

en Sonos ‘One’ stöder inte bluetooth.  Så jag misstänker att du kanske gör något fel här - kanske prova iOS Airplay istället, eller Spotify ‘Connect’, som använder Sonos API (applikationsprogrammeringsgränssnitt).  Eller använd bara Spotify-tjänsten inbyggd i Sonos-appen istället.

Vi använder spotifytjänsten inbyggd i sonosappen. Det har funkat med bluetooth innan, bara att det jag måste installera om allt när hon har spelat från sin telefon. Vi har inte samma spotifykonto. 

Du behöver inte samma spotify-konto i Sonos-appen, du kan ha båda kontona (se länken nedan) men du behöver båda använda samma "Sonos"-kontoinloggning med båda dina Sonos-appar.  Hoppas det hjälper

https://support.sonos.com/en-us/article/use-multiple-accounts-for-the-same-music-service

Reply