Answered

Problem ved aflytning af DR radio

  • 21 August 2023
  • 10 replies
  • 357 views

Jeg kan se at andre også oplever at DR’s programmer pludselig hopper ca. 30 min. tilbage så man kommer til at høre det samme en gang til. Men jeg synes ikke jeg kan læse mig frem til en løsning på det meget irriterende problem? Jeg er klar over at jeg “bare” kan trykke på programknappen eller skifte program for at få den tilbage til nutid, men det er jeg efterhånden ret træt af. Er der ikke en reel løsning så man bare kan lytte til programmet uden afbrydelser?

icon

Best answer by Gert_4 21 August 2023, 22:19

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

10 replies

Userlevel 3
Badge +5

Bruger du DRLYD i Sonos appen, eller bruger du DRLYD og streamer fx. via AirPlay til Sonos, fordi du bruger vel ikke TuneIn eller Sonos Radio til at lytte til DR ?

Fordi jeg bruger DRLYD appen direkte i Sonos S2 appen og har ikke dette problem.

Userlevel 3
Badge +5

Ud fra dit spørgsmål, så virker det som om, at du ikke har installeret DR LYD på dit Sonos system, hvis det er tilfældet, så er her en hurtig løsning på dit problem.

Tryk: På indstillinger. Det er ikonet der er helt nederst, til højre på skærmen.

Tryk: Tjenester og stemme.

Tryk: Tilføj en tjeneste, - er nederst på siden. Herefter kommer der en liste over tilgængelige tjenester frem.

Find DR LYD på listen og tilføj nu DR LYD  til dit Sonos system.

Du har nu tilgang til alt direkte fra Danmarks Radio også Podcasts og i en meget bedre lydkvalitet end når du lytter via Sonos Radio, TuneIn osv, og programmerne springer ikke 30 minutter tilbage i tiden.

 

Hvis at du ikke kan se DR LYD på listen over tilgængelige tjenester, så er det fordi du, da du registrere dit system hos Sonos, ikke satte dit land til Danmark.

Hvis du ikke kan se DR LYD, så gå ind på din Sonos konto og indstil, at dit system er placeret i Danmark.

Når dette er gjort, så kan du efter lidt tid se, at DR LYD nu er tilgængelig.

Når DR LYD nu er tilføjet til dit system, så vil alt virke perfekt og du vil også opleve en forbedret lydkvalitet.

Jeg har for flere måneder siden installeret DR lyd i Sonos-appen i stedet for at bruge Tuneln indgangen som var helt håbløs. Til at begynde med virkede det fint, men så begyndte den på det der med at hoppe en halv times tid bagud. Så det er altså ikke løsningen.

 

Userlevel 3
Badge +5

Du er sikker på at du bruger DR LYD appen når du afspiller DR og at du ikke stadigvæk bruger linket til TuneIn eller Sonos Radio appen ?

For at komme igang med at bruge DR LYD appen, så skal du jo trykke på nodesymbolet nederst på siden og så trykke på DR LYD og så vælge “live” og herefter så vælge den DR station du vil lytte til.

Jeg er rimeligt sikker på, at du stadigvæk bruger de gamle links til TuneIn eller Sonos Radio,  det du her beskriver, det burde ikke kunne lade sig gøre, når du afspiller DR via DR LYD i Sonos appen.

 

Jeg er 100% sikker, jeg lytter præcis som du beskriver.

Userlevel 3
Badge +5

Ok så kan jeg kun anbefale, at du kontakter Sonos danske gratis telefon support.

De kan sikkert hjælpe dig, fordi de kan også se, hvordan du har sat dit Sonos system op.

Link.

https://support.sonos.com/da-dk/contact

 

 

Tak for hjælpen.

Har du løst problemet Conny?

Har samme problem med mit.

Jeg har fået det løst på den måde at jeg har slået den ene højttaler fra, så virker det. Men vi har dårligt internet her hvor jeg bor og afventer en fiberforbindelse. Måske bliver det bedre når det kommer.

Super tak for hurtigt svar. Det kunne nok også være problemet her. Venter også på en fiber forbindelse 🙂