Skip to main content
Answered

Op til 30 min forsinkelse på radio via DR Lyd

  • 28 May 2024
  • 3 replies
  • 87 views

Hej.

Er der stadig ingen forklaring eller løsning på problemerne med kæmpe forsinkelse på op til 30 minutter på afspilning af radio via DR Lyd?

Jeg kan se, at flere har stillet spørgsmålet, men jeg kan ikke se nogen forklaring.

Jeg hører typisk P4 Kbh. via DR Lyd app'en i Sonos. Men ofte springer den pludselig op mod en halv time tilbage og gentager bare programmet. Det var meget tydeligt, da jeg hørte Superliga afslutning i søndags, og min radio stadig manglede en halv time af kampen, da jeg kunne læse på nettet, at FCM var blevet mestre🙄

Det sker ofte. Og jeg kan komme tilbage til live, hvis jeg fx lige skifter kort til P3 og så tilbage tll P4. Men det kan jo ikke være rigtigt, at man selv skal holde øje med, hvornår Sonos er kommet ud af sync.

Er der virkelig ingen forklaring på dette problem, som jeg kan læse mig frem til har eksisteret i årevis?

Vh. Søren

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Har du testet, om der er forskel på, om du:

1: streamer til Sonos fra DR Lyd appen i stedet for at afspille fra DR Lyd servicen i Sonos appen.

2: bruger DR Lyd appen uden Sonos, feks blot lytte på telefonen.

Måske kan du spore dig ind på, hvor problemet ligger.

Alternativt send en diagnostik til Sonos, når du oplever fejlen, og kontakt derefter Sonos Support med diagnostiknummeret. 

Jeg har ikke oplevet samme fejl, når jeg bruger DR Lyd app'en direkte på telefonen og en bluetooth højtaler. Men jeg bruger den selvfølgelig klart mest i Sonos.

Jeg ved faktisk ikke, hvordan jeg streamer til Sonos. Det har jeg aldrig prøvet.

Flere har oplevet præcis samme problem som mig, og der findes flere lukkede tråde herinde om problemet. Men ingen af dem med svar.

Stream til Sonos kræver IOS, samt at Sonos understøtter AirPlay:

https://support.sonos.com/da-dk/article/stream-airplay-audio-to-sonos

Muligheder med Android kender jeg ikke. 

Men som nævnt, send diagnostik og kontakt derefter Sonos. Måske de kan hjælpe.