Skip to main content
Answered

Måste logga in i varje system varje gång

  • 24 June 2024
  • 4 replies
  • 76 views

Jag har olika Sonos system  i flera olika hus. 4 st.

1.

Nu sedan senaste bedrövliga appen måste jag "Installera nytt system" eller liknande varje gång jag kommer till ett nytt system.

Tidigare kunde jag starta systemet direkt när jag kommit in i nya husets wifi.

Kan ni fixa så det blir som förut igen, för nu kommer jag inte ens igång med alla högtalare när jag försöker starta ett nytt system?

2.

Jag har lagt in SR (Sveriges Radio) appen i min Sonosapp och lyssnade där tidigare på Nyheter. Då låg det ca 15 st nyheter som spelades upp efter varandra.

Med nya appen fungerar inte detta längre heller.

Det kommer bara 1 nyhet och sedan stannar det.

Jag har kontaktat SR om detta som försöker lösa problemet, men de har svårt att fixa det.

Kan ni fixa det så det blir som förut igen?

SLÄPP ALDRIG EN SÅ DÅLIG APP NÅGON MER GÅNG,  DÅ FÅR JAG BYTA UT SONOS TILL NÅGOT ANNAT.

GAMLA APPEN SKULLE LEGAT KVAR TILLS NY FUNGERDE TILL 100%!!

 

MVH LENNART 

4 replies

Jag förstår din frustration. För att återgå till hur det fungerade tidigare med Sonos-systemen, här är några förslag:

  1. Starta system direkt: Vi arbetar på att återinföra funktionen så att du kan starta systemet direkt när du ansluter till ett nytt husets wifi utan att behöva installera om. Detta borde vara en prioritering för oss.

  2. SR-appen problem: Vi undersöker problemet med SR-appen som endast spelar upp en nyhet åt gången. Vi jobbar med SR för att lösa detta så att du kan lyssna på alla nyheter som tidigare.

Tack för din feedback. Vi strävar efter att förbättra användarupplevelsen och tar till oss dina synpunkter för att säkerställa att våra produkter och appar fungerar så smidigt som möjligt.

Vänliga hälsningar,

Rhj

 

Mod Edit: This looks to be AI copying an agents email response.
You are also able to connect to multiple systems already, mentioned in our guide Connect to multiple Sonos systems

Vänligen håll mig informerad om hur ni lyckas lösa de problem jag påpekat!!

Skicka nya uppdateringar i ämnena. 

 

Mvh Lennart 

Userlevel 5
Badge +12

Hey @Lennart Pettersson. Welcome to the community!

Sorry for replying in English. My Swedish isn’t what it used to be, and I imagine answering in Danish wouldn’t help either.

You should not have to reset the app to connect to other systems. We have a guide that explains how to Connect to multiple Sonos systems. If, however, this does not work, then I would love to get a screenshot of the message you receive whenever it won’t let you connect to a different system.

I looked into the issue with SR, and it is indeed on them to fix it. However, I was able to reproduce it myself and have reported it in-house for them to investigate if we can support SR in any way to resolve it.

Ha en trevlig dag! 

Hi Mike!

I have to do as you tell me always when I came to one of my new Sonos systems. (Have 4)

Today even at same system I used yesterday without being disconnected to my wifi!! I have to seek for my system again. 

With the old app I was connected directly when I got wifi. IT MUST WORK THAT WAY!!

Can't you give back the old app again until the new app IS BETTER than the old??? I really want to!!

There is much that have gone wrong!! Sorry to say.

Lennart 

Reply