Answered

Kunne ikke afspille 'Desire' - den er kodet med en ikke understøttet sample-frekvens 22664 Hz

  • 30 August 2023
  • 4 replies
  • 48 views

Tak for at fortælle at sangen er kodet med 22554 Hz.

Men… kan man gøre noget ved det? Kan man slet ikke afspille den sang, heller ikke fremover, efter nogle opdateringer?

icon

Best answer by Mike R. H. 8 December 2023, 16:49

View original

4 replies

Userlevel 5
Badge +11

Hey @Giuggio velkommen til communitiet!

 

Jeg ved det er sent, men tænkte jeg ville sørge for at du fik et svar 🙂

Vi understøtter 48 kHz på både S1 og S2, så jeg skal ikke kunne sige specifikt hvorfor du får den fejl, når sangen er kodet med den halve kHz.

Er det en specifik musik tjeneste du bruger når du får den fejl? Hvis det er dit musik bibliotek, så har vi en artikel der beskriver hvilke lydformater vi understøtter.

Det ville også være godt at vide om fejlen opstår med den sang, ligemeget hvilken en af dine enheder du starter musikken på. Så er vi sikre på det ikke er en enhed som er problemet.

Fejlen, du nævner, indikerer, at filen "Desire" ikke kan afspilles, fordi den er kodet med en ikke-understøttet sample-frekvens på 22664 Hz. Dette kan skyldes en inkompatibilitet mellem sample-frekvensen i lydfilen og den sample-frekvens, som dit afspilningsudstyr eller software understøtter.

For at løse dette problem kan du overveje følgende trin:

Konverter sample-frekvensen:

Brug et lydredigeringsværktøj eller en konverteringssoftware til at ændre sample-frekvensen i filen til en mere almindelig værdi, f.eks. 44100 Hz eller 48000 Hz. Der er mange gratis onlineværktøjer, der kan hjælpe med denne konvertering.
Brug en anden afspiller:

Prøv at afspille filen med en anden medieafspiller. Nogle afspillere er mere tolerante over for forskellige sample-frekvenser og kan muligvis afspille filen korrekt.
Opdater afspilningssoftwaren:

Sørg for, at din afspilningssoftware er opdateret til den seneste version. Nogle opdateringer kan løse kompatibilitetsproblemer med specifikke lydfiler.
Fejlfinding af filen:

Kontroller, om filen "Desire" er korrekt downloadet eller overført. Filen kan være beskadiget, hvilket kan forårsage afspilningsproblemer.
Kontakt leverandøren:

Hvis filen er en del af en købt eller downloadet musiksamling, kan du kontakte leverandøren for support. De kan muligvis levere en erstatningsfil eller hjælpe med at løse problemet.
Hvis ingen af disse trin løser problemet, kan det være nødvendigt at få yderligere teknisk support fra leverandøren af filen eller softwaren, du bruger til at afspille lyden.

Tak til begge for jeres svar.

Sangen hedder “Desire” fra albummet “Heartbeat Highway” og band hedder “Cannons”. Udbyder er YouSee musik.

Ved at afspille fra appen, får jeg stadig den fejl. Hvis jeg afspiller samme sang fra Sonos controller på Mac, afspiller sangen korrekt uden fejl. Hvis jeg bagefter stopper afspilning og afspiller Desire fra appen igen, virker det fint uden fejl.

Appen er på iOS. - jeg ved ikke om det er relevant.

Userlevel 5
Badge +11

Hej @Giuggio. Jeg testede det lige selv.

Går jeg ind og finder albummet Heartbeat Highway of afspiller “Desire”, så virker det fint både på Android og PC.

Men, går jeg ind og finder singlen, så får jeg samme fejl både på PC og Android, som du nævner.

Så ved mig er det den øverste på denne liste der ikke virker, resten afspiller uden problemer.

For en god ordens skyld tjekkede jeg deres andre singler (albums hvor der kun er 1 sang i) og de spillede alle uden problemer. 

Jeg har taget en diagnostik fra mit eget system mens fejlen skete, og har sendt dem til vores ingenører som tager et kig på fejlen. Tak for at gøre os opmærksom på fejlen! 🙂

Reply