Skip to main content
Question

Knäppande ljud Era 300

• January 17, 2026
  • 2 replies
  • 29 views

Hej, har köpt 2st nya Era 300 som är stereokopplade med tv samt en beam gen 2

Jag får ett konstigt knäppande ljud ifrån båda Era 300 som kan komma helt random. 

Jag har uppdaterat alla produkter, återstartat både system och router men inget hjälper 

Har läst på andra forum att andra användare har samma problem och att det inte finns någon lösning från Sonos?

Någon som har lösning, så här kan det ju inte fortsätta…

2 replies

YankeeDude
Forum|alt.badge.img
  • Lyricist III
  • January 17, 2026

Jag känner igen detta som du benämner som ”konstigt knäppande ljud” även i mitt system som inkluderar ett par Era 300, Beam och Sub.

Under åren har jag provat olika inställningar i EQ, surroundljud, ljudhöjd mm utöver en standard installation, så pass att jag minns inte allt. Men jag vill minnas att detta förekom mer distinkt vid låg volym och ev röst betonat ljud, typ nyheter, dialog i film etc.

Jag tror att jag gick tillbaka till default inställning på allt, gjorde om Trueplay och gjorde en ny ”TV-installation” i Sonos appen. Som geek håller jag mina olika system alltid uppdaterade.

• Author
  • Contributor I
  • January 17, 2026

Hallå, tack för hjälpen. Exakt det ljudet jag upplever samt att det är i TV-mode. Jag har gjort alla uppdateringar men ska testa att göra en ny tv installation

Tack