Skip to main content

Hej!

Jag har precis köpt en Arc ultra och sub4 och installation och inkopplingen flöt på bra.

Men… jag lyckas inte aktivera Google röstassistent på den? I sonos finns endast alexia och sonos voice assistent som val, jag har Google home och assistent och när jag ska koppla det till sonos så kommer det först upp sonos har länkats sen kommer det ett ”ett fel uppstod vänligen försök igen” 

Jag har provat skapa nytt sonos konto (ny mail) även nu Google konto, startat om allt, istallerat om allt utan framgång.

Någon som vart med om detta och sitter på lösningen?

Hej. Jag har exakt samma problem. Guiden fungerar, men Google Assistent vill inte länka Sonos? Någon som vet nått?

Arc ultra funkar inte med Google Assistant

Hej!

Vi har fått flera kunder som har rapporterat detta, och det är något vi aktivt undersöker.

Flera har meddelat att de löser det genom att starta om sin telefon, eller använda en annan telefon eller surfplatta för att ställa in det.

Translated via AI, sorry my Swedish isn’t great 😅

Mike H

Var i kontakt med Sonos. Problemet är känt och man jobbar på det. Notera dock att Arc Ultra, precis som Era högtalarna inte supportar GA. 

När kan man förvänta sig en lösning på detta? Uppdaterade nätverksinställningarna här hemma efter det blev jag tvungen att installera om min Sonos One. Nu kan jag inte koppla upp Google Home. 

Sonos supporten sa att deras ”seniora medarbetare ” arbetar på det. Har ju dock farhågor då Sonos och Google inte verkar vara bästa av vänner.

Reply