Skip to main content

Fikk en Symfonisk bordlampe, 2. gen i helgen, og testet ut denne på hytten. Her funket det knirkefritt, og koblet på wifiruter, lyset blinket grønt, og livet var herlig!

 

Nå på søndag når jeg kom hjem skulle jeg koble på lampen (i leiligheten jeg leier). Jeg har prøvd dag inn og dag ut, jeg har prøvd i alle rom og nå til slutt nærmest ruter. Har også prøvd å koble til med ethernet-kabel.

 

Jeg prøver først å legge til produkt i eksisterende anlegg, men det står at jeg ikke har noe anlegg på nettet jeg har her i leiligheten. Har også prøvd utallige ganger å restarte lampen helt (holde inn to øverste knapper til det blinker grønt etter å ha trekt ut ledning). Når den blinker grønt (kun ved å restarte den at jeg får den til å blinke grønt, ellers lyser den hvitt konstant) så får jeg koblet på, den spiller av lyd-PIN og jeg oppgir passord for wifi.

Da får jeg opp feilmeldingen om at produktet er lagt til men kanskje ikke synes i appen. “Trekk ut ledning og koble på strøm igjen”. 

Nettet her er ikke det raskeste, men det er stabilt. Har også prøvd å snik-koble meg på naboleilighetens nett uten at dette fungerer. 

Det hjalp ikke å avinstallere appen og laste den inn på nytt.

 

Hva kan jeg gjøre? Jeg kan ikke slike ting, og her ute på “bygda” er det veldig vanskelig å finne kompetente folk som kan hjelpe.

 

Kan også nevne at huseier IKKE er tilgjengelig til å komme å hjelpe til, og at ruteren er plassert et sted ingen av oss leieboere har tilgang.

Hello,

Det høres ut som du har prøvd det meste allerede, og det er frustrerende når teknologi ikke vil samarbeide! La oss gå gjennom noen mulige årsaker og løsninger på problemet med Symfonisk-lampen din:

Mulig årsak 1: Nettverksproblemer

WiFi-signalstyrke: Selv om nettet er stabilt, kan det hende signalstyrken er for svak på det stedet du forsøker å koble til lampen. Prøv å komme nærmere ruteren, eller bruk en WiFi-forsterker.

WiFi-forstyrrelser: Andre enheter eller elektriske apparater kan forstyrre WiFi-signalet. Prøv å koble fra andre enheter midlertidig.

DHCP-problemer: Ruteren din kan ha problemer med å tildele en IP-adresse til lampen. Prøv å tildele en fast IP-adresse til lampen i ruterens innstillinger. (Dette bør kun gjøres hvis du føler deg trygg på å endre innstillinger i ruteren, og du bør ha hjelp av noen som har erfaring med dette.)


Reply