Skip to main content
Answered

era 300 til sonos arc/sub

  • 15 June 2024
  • 2 replies
  • 50 views

Når jeg skal tilslutte Era300 til Sonos arc under konfigurer surroundhøjtalr. Jeg starter processen og kommer dertil hvor jeg via en lyd skal tilslutte først den ene osv. når jeg trykker på bib lyden på era 300 sker der ingenting. Den kommer med en fejl. Hvad gør jeg forkert. Håber nogle Jan hjjælpe mig.

2 replies

Userlevel 5
Badge +12

Hej @Feffer50 velkommen til communitiet!

Godt spørgsmål, der kan være forskellige ting der forårsager at man ikke kan tilføje dem som surrounds.

Det nemmeste ville nok være at kontakte supporten så de kan se hvad der sker, efter fejlen dukker op. Jeg vil anbefale at tage en diagnostik lige inden du ringer. Så kan du give dem diagnostik nummeret, så de kan se hvad der er sket i øjeblikket, den fejler.

Men i mellemtiden kan jeg give lidt tips til hvad jeg ofte så dengang jeg var på telefonen som support.

Når den ikke vil lade sig forbinde som surround, men det ikke er et problem at blive sat op som individuel højtaler, så er det ofte routeren/netværket der ikke tillader at Arcen forbinder til flere enheder “under sig”. Så man skal ind i routeren og tænde for det der hedder “DHCP proxy”.

Afhængig af hvilket netværks udstyr man har kan der også være nogle andre problemer, men for at de andre brugere på communitiet og jeg kan hjælpe med hvilke indstillinger der skal ændres der, ville det være bedst at få at vide hvilket netværks udstyr du har. Ofte har “veteranerne” herinde set de systemer før og kender de forskellige indstillinger der skal konfigureres for at det hele spiller uden problemer.

Thanks for your answer. I have speeking with the Sonos support and they solve my problems.

 

Reply