Skip to main content
Question

DR LYD bl.a. DR P3 fejler ved forsøg på afspilning

• September 4, 2026
  • 1 reply
  • 16 views

Ud over forsinkelse og spring i tid, så sker det meget ofte at jeg få fejlbeskeder "Kunne ikke afspille DR P3. Kunne ikke oprette forbindelse til DR LYD"

Jeg bruger DR P3 til morgen vækning ( Alarm ), men starter så med "Klokke lyd"

Efterfølgende ved forsøg på manuelt opstart af P3, får jeg omtalte fejl, efter flere forsøg kan DR P3 så afspilles.

Andet musik indhold kan fint startes op.…

Kan se flere indlæg med samme oplevelse, men de er lukket for kommentar, derfor opretter jeg en ny...

1 reply

Airgetlam
  • September 4, 2026

English translation from Danish:

In addition to lag and time jumps, it very often happens that I get error messages "Could not play DR P3. Could not connect to DR LYD"

I use DR P3 for morning wake-up (Alarm), but then starts with "Clock sound"

Subsequently when trying to manually start P3, I get the mentioned errors, after several attempts DR P3 can then be played.

Other music content can be started up fine.…

Can see several posts with the same experience, but they are closed for comments, so I'm creating a new one…

Response:

First, my apologies for not speaking Danish. But it seems as though your speakers are having a hard time establishing/maintaining a good connection to the DR servers, for both normal playback and alarm connection. Because the speaker can’t reach the DR server, rather than you ‘missing’ the alarm, it plays the chime. The generic suggestion is a refresh of your network. Unplug all of your Sonos devices from power, then reboot your router. Wait two minutes, then plug back in your Sonos devices.

That would potentially solve some of the possible issues, but if it doesn’t change the situation, I would recommend that you submit a system diagnostic within 10 minutes of reproducing the issue  and call Sonos Support to discuss it. Don’t post the resulting diagnostic number here.

There may be information included in the diagnostic that will help Sonos pinpoint the issue and help you find a solution.

When you speak directly to the Support staff, they have tools at their disposal that will allow them to give you advice specific to your network and Sonos system.

Translation back to Danish, courtesy of Google:

Svar:

Først og fremmest undskylder jeg, at jeg ikke taler dansk. Men det ser ud til, at dine højttalere har svært ved at etablere/opretholde en god forbindelse til DR-serverne, både til normal afspilning og alarmforbindelse. Da højttaleren ikke kan nå DR-serveren, afspiller den lydsignalet i stedet for at du "misser" alarmen. Det generelle forslag er en opdatering af dit netværk. Tag alle dine Sonos-enheder ud af strømmen, og genstart derefter din router. Vent to minutter, og tilslut derefter dine Sonos-enheder igen.

Det ville potentielt løse nogle af de mulige problemer, men hvis det ikke ændrer situationen, vil jeg anbefale, at du indsender en systemdiagnose inden for 10 minutter efter, at problemet er reproduceret, og ringer til Sonos Support for at diskutere det. Skriv ikke det resulterende diagnosenummer her.

Der kan være oplysninger inkluderet i diagnosen, der kan hjælpe Sonos med at identificere problemet og hjælpe dig med at finde en løsning.

Når du taler direkte med supportpersonalet, har de værktøjer til rådighed, der giver dem mulighed for at give dig rådgivning specifikt til dit netværk og Sonos-system.