Skip to main content

Jeg har et par problemer. På min Sony Experia1 III kan jeg via Sonos s2 app’en afspille musik fra Yousee. Men jeg kan fra Yousee app’en ikke se Sonos enhederne. Jeg har Beam og Port koblet til via kabel og 2 stk. Sonos One SL via WiFi.

På min Samsung S7 tablet kan jeg ikke finde et Sonos systemet. Jeg kan så søge og finder de to Sonos  SL One. Tabletten kan ikke registrere det udsendte lydsignal, selvom Sonos har adgang til Tablettens mikrofon.

Hej, du skriver ikke ret meget omkring dit netværk setup eller hvem producenten er... og hvordan du har konfigureret dit Sonos system i advanced opsætning. Hvis du har netværkskabel i bare een Sonos højttaler vil systemet normalt forsøge at etablere eget skjult trådløst netværk mellem alle højttalere uanset at du har tilsluttet dit WiFi.

Det kunne også godt lyde til, at du bruger enten et selvstændigt vlan til IoT enheder? Dette er ikke ret nemt at få til at fungere!

Du bør fjerne alle netværkskabler og have Sonos på samme WiFi som din telefon/tablet OG sikre, at du ikke har slået network isolation til på dit WiFi.

Jeg har selv kæmpet med flere forskellige mesh systemer fra fx Waoo og de håndterer tilsyneladende ikke bpdu pakker og STP korrekt og giver blokering... Disse problemer forsvandt med bedre udstyr fra UniFi.