Answered

Arc Soundbar stopper afspilning i nogle sekunder

  • 28 January 2024
  • 3 replies
  • 78 views

Min arc er begyndt at stoppe afspilning af lyden i 2-3 sekunder, hvorefter lyden kommer tilbage igen. Den gør det flere gange mens tv’et kører.


Kan det være noget med wifi forbindelsen? Eller er der andre herinde som har prøvet det samme?

icon

Best answer by Mike R. H. 31 January 2024, 12:59

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 2
Badge +2

Der mange med den udfordring, SONOS arbejder på at få det fikset.. Først skal du sikker dig at alt er opdateret til sidste nye software/firmware, det gælder SONOS, TV samt din router. Gå ind og aktivt søg efter opdateringer. 

Pt. er den eneste løsning at man slukker for ens SONOS samt TV, altså fjerner alt strøm til enhederne (det ikke nok bare at slukke normalt for dem) Efter ca. 10min kan man tilslutte strøm igen. 

Det skulle fikse det for en periode til det vender tilbage igen.

 

Du kan læse mere hvis du søger på det her på siden, dog er div. opslag på engelsk da det er det mest aktive forum. 

 

Hej Peter.

Mange tak for dit svar, jeg har ikke været opmærksom på at det skulle være et mere eller mindre generelt problem. Jeg kigger efter opdateringer på mine enheder.

Userlevel 5
Badge +11

Hej @F.Duncan og velkommen til communitiet!

 

Oftest skyldes det at ens TV sender data eller et lydformat til Arcen som den ikke forstår.

Peter har en god pointe i lige at sikre alting er opdateret. Så er man helt sikker på det ikke er der problemet er.

Hvis det stadig er et problem ville jeg sikre mig at dit TVs lyd indstillinger står til “passthrough” hvis du kigger på indstillingerne for eksterne højtalere.

Så er du sikker på den ikke prøver at konvertere noget af lyden og sender den forkerte format til din Arc.

Hvis det ikke er muligt, plejer man på mange TV at kunne sætte hvilke formatter den må “bruge”.

Vores artikel Understøttede lydformater til hjemmebiograf beskriver hvilke formatter vi specifikt understøtter.

 

Håber det hjælper så du kan få det hele til at spille uden afbrydelser igen! 🙂