Skip to main content

Hvornår begynder sonos at lave en app, der virker, det er sgu virkelig gået ned af bakke med sonos, appen virker dårligt, eller slet ikke.

 

den mister forbindelsen til adskillige højttalere, glemmer det ene eller det andet, hvordan sletter man et enkelt nummer i en kø - virker heller ikke mere.

brug tid på at få appen til at virke ordentlig, det er trods alt kun musik der skal spilles, det er ikke en ny månelanding eller lign. Blot noget de sidste mange års fjernbetjeninger har kunnet.

 

Er i alle i Sonos blevet latterlige dumme, få det til at virke

 

Mod edit: Ændret i overensstemmelse med Communitiets adfærdskodeks.

Hej @Utilfreds velkommen til communitiet!

Med de seneste opdateringer skulle dit Sonos system og appen gerne være blevet mere stabilt. @Keith N har lavet et trello board som han holder opdateret med hvilke funktioner der er fixet, samt hvilke funktioner vores udviklere arbejder hårdt på at få tilbage i appen:

 

Der kan være flere grunde til at dit system taber højtalere eller at systemet er ustabilt, blandt andet har jeg set flere hvor deres netværksopsætning var problemet.

 

Hvis du kan give noget information om hvilken router du har og hvad dit Sonos system består af, så kan brugerne på forumet hjælpe med at finde potentielle løsninger på dit problem.

 

Ellers kan du altid kontakte vores support, som via en diagnostik af dit system kan hjælpe med at finde roden til problemerne du oplever.


Først skal siges, at det var efter i opdaterede appen, altså nøjagtig, som mange mange andre brugere har oplevet.

Min router er TP-link Deco X50 5G Lte, idag, før var det en standard fra fastspeed/tdc.

jeg har 3 trådløse enheder, 2x2 fra ikea og 2 gamle S1, tror jeg de hedder, de føste sorte små firkantede.

 

Min mening er, i dag, først opdaget i går, at med de s1, ser det ud til, jeres app. Ikke rigtig vil kendes ved dem, når der skrues op eller ned for volume, tager det en evighed inden det registreres, de andre, både de trådløse og ikea begge generationer har ikke det problem.

 

svært at få musikken fra yousee, det har det aldrig været før, yousee mister forbindelsen, ret ofte.

 

når du taler om de seneste opdateringer, går jeg ud fra, at når man ikke finder opdateringer til systemet, så er systemet opdateret, bruger Apple ting


Tak for oplysningerne. Opdateringen genstarter alle enheder og er ofte der hvor potentielle problermer i ens netværk bliver tydelige, når flere enheder forsøger at forbinde på en gang. Men når det har virket før, så burde det være muligt at få til at virke igen. 

Det skal siges LTE routere ikke er noget Sonos understøtter. Det er noget vi nævner her: https://support.sonos.com/article/sonos-system-requirements 
Jeg har set flere hvor deres mobilforbindelse desværre svinger meget og resultere i at afspilningen kan være ustabil. Dog ved jeg flere har fået det til at virke med en god forbindelse til en mobilmast.
 

Personligt vil jeg foreslå at kontakte vores support. De kan via en diagnostik se om der skulle være noget specifikt der foresager problemer med afspilningen, som de kan hjælpe med at fixe.

Ellers kan det være andre på forumet her kender til Deco systemet og kender de specifikke indstillinger de skulle ændre for at få det hele til at spille igen.


Jeg har forbindelse til masten med en hastighed der er bedre end selv fibernet, så det er ikke det problemet er. Som jeg skrev, første gang, efter opdteringen af appen har detikke virket optimalt.

 

det man ønsker med sonos er, som det også var for mange år siden, blot at få musik, fra den leverandør man havde, eller fra sit eget bibliotek, altså trykke på play, så virker det, stoppe på play, så standser musikken, sætte en play liste op, og så spille den, alarm og alt det andet behøver vi sgu ikke, jeg købte for mange år siden, sonos, for at det skulle være nemt, det var det, i mange år, i dag er det næsten en “videnskab” for at få tingene til at virke, det behøver det ikke at være.

 

simpel app., starte musik, slukke musik, hiv en højttaler ind eller flere, det kan ikke være så svært


Har lige læst den artikel du henviser til, jeg kan, med min yousee app. Få alt til at spille, så at i fraskriver jer et ansvar ved en 5G forbindelse, må betyde, I gerne vil købe jeres skrammel tilbage, så sig blot til, så skal I få det hele, jeg har adskillige gamle produkter i helst ikke servicerer mere, mon ikke I skulle følge med tiden, og få det til at virke med 5G, frem for at afskrive jeres ansvar, vorherrebevares for firma politik


Reply