Answered

probleme de connexion SONOS MOVE

  • 28 December 2022
  • 3 replies
  • 157 views

bonjour, depuis quelques temps je ne peux plus me connecter à mon sonos move.

Je suis sous android, samsung S20, box sfr.

J’ai désinstallé l’appli sonos après avoir nettoyé le cache et et effacer les données. J’ai installé à nouveau l’appli, redémarré le téléphone. En parallèle, j’ai réinitialisé l’enceinte aux paramètres usines.

En redémarrant l’appli, elle me demande de me connecter à mon compte, après avoir tourné quelques dans le vide 1 à 2 minutes, j’ai ce message: “un problème est survenu, vérifier que votre appareil mobile est connecté à internet et réessayez”, ce que je fais, l’appareil étant connecté...nouvel échec, redémarrez l’application...rien n’y fait! Que faire? merci.

 

Moderator edit:

Google Translate- 

 

hello, for some time I can no longer connect to my sonos move.

I am on android, samsung S20, box sfr.

I uninstalled the sonos app after clearing cache and clearing data. I installed the app again, restarted the phone. At the same time, I reset the speaker to factory settings.

By restarting the app, it asks me to log in to my account, after having turned in a vacuum for 1 to 2 minutes, I have this message: “a problem has occurred, check that your mobile device is connected to the internet and try again”, which I do, the device being connected...again failure, restart the application...nothing helps! What to do? thank you.

icon

Best answer by lmlt78 2 January 2023, 14:48

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

3 replies

Userlevel 7
Badge +18

Hi @lmlt78 

Welcome to the Sonos Community!

First, we don’t recommend resetting Sonos devices unless specifically instructed to do so by us, or if you are selling the unit. It rarely fixes anything, and often creates more, unnecessary, work for you. What prompted you to do this - were you having connection issues?

Do you have any VPN software installed on your S20? If so, please disable it.

Have you tried rebooting your router? Please switch it off for at least 30 seconds.

If you still have problems. I recommend you get in touch with our technical support team for some real-time troubleshooting.

I hope this helps.

 

Google Translate-

Bienvenue dans la communauté Sonos !

Tout d'abord, nous vous déconseillons de réinitialiser les appareils Sonos, sauf si nous vous le demandons spécifiquement, ou si vous vendez l'appareil. Il corrige rarement quoi que ce soit et crée souvent plus de travail inutile pour vous. Qu'est-ce qui vous a poussé à le faire ? Avez-vous rencontré des problèmes de connexion ?

Avez-vous un logiciel VPN installé sur votre S20 ? Si c'est le cas, veuillez le désactiver.

As-tu essayé de redémarrer ton routeur ? Veuillez l'éteindre pendant au moins 30 secondes.

Si vous avez encore des problèmes. Je vous recommande de contacter notre équipe de support technique pour un dépannage en temps réel.

J'espère que ça aide.

 

 

Thks for your reply. 

I had a VPN and it works now when I disabled it.

Thanks a lot.

Userlevel 7
Badge +18

Hi @lmlt78 

You are very welcome! Thanks for updating the thread.

Vous êtes les bienvenus ! Merci d'avoir mis à jour le fil.