Sonos Ray combineren met een Sonos One

  • 26 November 2023
  • 5 replies
  • 169 views

Hallo,

 

Enige tijd geleden heb ik een Sonos One aangeschaft als losse speaker. Zojuist heb ik een Sonos Ray aangeschaft om deze met elkaar te kunnen gebruiken. Nu ondervind ik problemen om deze met elkaar samen te laten werken…. ik kan ze ook niet groeperen omdat dit vanaf 3 apparaten mogelijk is.

 

Kan iemand mij hierbij helpen?


This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

5 replies

Userlevel 2
Badge +2

Hoi. 

Je kunt ze inderdaad niet koppelen want daarvoor heb je nog een One nodig. Wat je wel kunt doen is 2 aparte kamers creëren in de app en ze dan samenvoegen/groeperen. Houd er rekening mee dat als ze zich in dezelfde ruimte bevinden je op de One een kleine vertraging zou kunnen horen. Als ze in 2 verschillende ruimtes staan merk je het waarschijnlijk niet.

Als je de One als surround speaker wil gebruiken zul je er nog eentje bij aan moeten schaffen. 

Userlevel 7
Badge +17

Je kunt wel groeperen, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms Om groepen aan te maken met een naam zijn drie of meer apparaten nodig - met twee apparaten is maar één groep te maken en die hoeft (dus) geen naam te hebben….

Het Nederlandstalige forum had je al gevonden? https://nl.community.sonos.com

 

Ze staan op deze manier toch op 2 verschillende kamers? Ik kan nog steeds niet de functie 'groepen' gebruiken....

Userlevel 2
Badge +2

Mocht het je niet inmiddels gelukt zijn :

Je zit op de verkeerde plek. Om ze te groeperen moet je op het tabblad met de balkjes wezen, rechts van het muzieknootje. Wat je ook kunt doen is de play/pauze knop op de One ingedrukt houden terwijl de Ray aan het spelen is, dan zal hij ze ook groeperen. Andersom kan ook natuurlijk (de One speelt en je houd de play knop van de Ray ingedrukt). 

Userlevel 7
Badge +17

Zie de link die ik postte…..