Skip to main content
Question

problem mit registrierung

  • 8 May 2024
  • 1 reply
  • 72 views

 

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Userlevel 7
Badge +16

Hi @MArkusAThome, welcome to the Community!

I’m sorry to hear that you’re having trouble registering your speaker. These are a steps I would recommend and have heard have worked for our community members:

  1. Sign out of the app by going to Account → Sign Out
  2. Close and re-open the Sonos app 
  3. Sign in with your Sonos account details
  4. Select the Era 300 and follow the in-app steps to register the speaker.

If you’ve done the above and registration fails again, then I’ve seen users mention that transferring system ownership but putting in your current details when prompted for the new owner details can also fix this issue.

If the above don’t help, then I would recommend submitting a diagnostics and reaching out to our support team for further troubleshooting.

I hope this helps!

 

Translation by Google:

Hallo @MArkusAThome, willkommen in der Community!

Es tut mir leid zu hören, dass Sie Probleme bei der Registrierung Ihres Sprechers haben. Dies sind Schritte, die ich empfehlen würde und von denen ich gehört habe, dass sie für unsere Community-Mitglieder funktioniert haben:

  1. Melden Sie sich von der App ab, indem Sie zu Konto → Abmelden gehen
  2. Schließen Sie die Sonos-App und öffnen Sie sie erneut
  3. Melden Sie sich mit Ihren Sonos-Kontodaten an
  4. Wählen Sie den Era 300 aus und befolgen Sie die Schritte in der App, um den Lautsprecher zu registrieren.

Wenn Sie die oben genannten Schritte ausgeführt haben und die Registrierung erneut fehlschlägt, habe ich gesehen, dass Benutzer erwähnt haben, dass das Problem auch durch die Übertragung des Systembesitzes, die Eingabe Ihrer aktuellen Daten bei der Aufforderung zur Eingabe der Daten des neuen Besitzers behoben werden kann.

Wenn das oben Genannte nicht hilft, würde ich empfehlen, eine Diagnose einzureichen und sich zur weiteren Fehlerbehebung an unser Support-Team zu wenden.

Ich hoffe das hilft!