Answered

decalage de son

  • 1 April 2023
  • 1 reply
  • 157 views

Bonjour. 
je rencontre un décalage entre le son de mon home cinéma et la era 100 qui se trouve dans une autre pièce. Savez-vous comment régler ce problème svp?

merci 

icon

Best answer by Jamie A 3 April 2023, 14:27

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

1 reply

Userlevel 7
Badge +16

Hi @Keda77, welcome to the Sonos Community!

If you have two Sonos Era 100 speakers paired to the Sonos Beam as surrounds, they should be in the same room as Beam otherwise you may experience a delay and potential audio dropouts. The further the surrounds are from the Beam, the more likely you are to experience drop-outs or delays.

If you are grouping an Era 100 with the Beam, you will experience a delay when listening to TV audio due to the way TV audio signals are sent through the system. We don’t support grouping speakers with an existing Home Theater setup.

I hope this information helps.

 

Google Translate:

Bonjour @Keda77, bienvenue dans la communauté Sonos !

Si vous avez deux haut-parleurs Sonos Era 100 couplés à la Sonos Beam en tant qu'enceintes d'ambiance, ils doivent se trouver dans la même pièce que la Beam, sinon vous risquez de subir un retard et d'éventuelles coupures de son. Plus les enceintes d'ambiance sont éloignées de la Beam, plus vous risquez de subir des pertes ou des retards.

Si vous regroupez un Era 100 avec la Beam, vous constaterez un retard lors de l'écoute du son de la télévision, en raison de la manière dont les signaux audio de la télévision sont envoyés dans le système. Nous ne prenons pas en charge le regroupement d'enceintes avec une installation Home Theater existante.

J'espère que ces informations vous seront utiles.