Hello, I have been a Sonos customer for years, I have several speakers (3 Play:1, 1 One, 1 Amp, 1 Beam, 1 Move, 1 Roam).
In my room, I usually listen to music to fall asleep (at very low volume) and to wake up (at higher volume).
To do this, I created two playlists: "Bedtime" (3 Mike Oldfield albums, in the original order), and "Wake up" (Genesis albums in random mode).
To automate all this, I have an alarm at 7:20 am ("Wake up" playlist for 15 min) and then, 20 min later, an alarm with the "Sleep" playlist at the lowest possible volume, for 1 minute.
This way, at night, I only have to press the speaker to start the music (or start an Alexa routine, which will turn off the lights, tell me my appointments for the next day and then start the playlist again on the Sonos in the room)
But there’s one thing that complicate my life, though:
- For alarm playlists, you can shuffle them or not, but for loop playback, you have no choice: it's on by default.
This means that every morning, after one minute of playing the "Bedtime" playlist, I have to open my Sonos application to deactivate the looping mode. Otherwise, the music would continue all night long on the next playback.
Just leave the choice when creating the alarms: enable or not the shuffle mode, AND ENABLE OR NOT THE LOOP MODE (or, at worst, disable the loop playback by default).
If Sonos could do something about this...
Thanks
Pour automatiser tout cela, j'ai une alarme à 7h20 (playlist "Réveil" pendant 15 min) puis, 20 min plus tard, une alarme avec la playlist "Coucher" au volume le plus bas possible, pendant 1 minute.
Ainsi, le soir, je n'ai qu'à appuyer sur l'enceinte pour lancer la musique (ou bien lancer une routine Alexa, qui va m'éteindre des lumières, m'indiquer mes rendez-vous du lendemain puis relancer la lecture sur le Sonos de la chambre)
Il y a cependant une chose qui me complique la vie :
- Pour les playlists des alarmes, on peut les mettre en mode aléatoire ou pas, mais pour la lecture en boucle, on n'a pas le choix : elle est activée par défaut.
Ce qui fait que, chaque matin, après la lecture d'une minute de la playlist "Coucher", je dois ouvir mon application Sonos pour aller désactiver le mode de lecture en boucle. Sinon, la musique continuerait pendant toute la nuit à la prochaine lecture.
Il suffit de laisser le choix lors de la création des alarmes : activer ou pas le mode aléatoire, ET ACTIVER OU PAS LE MODE EN BOUCLE (ou bien, au pire, désactiver par défaut la lecture en boucle).
Si Sonos pouvait faire quelque chose pour cela...
Merci
Page 1 / 1
Hi
Welcome to the Sonos Community!
Thank you - I've marked this thread as a feature request and it will be seen by the relevant teams for consideration. Keep the ideas coming!
Thank you for your answer Corry.
Have a nice day
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.