Skip to main content
Question

Ajout nouveau Roam impossible sur reseau privé

• June 30, 2026
  • 3 replies
  • 20 views

Bonjour, 

Dans un environnement professionnel, je dispose de 5 Roam2. Tout marchait plutôt bien. Un jour sans prévenir (je suppose depuis la MaJ) rien ne fonctionne correctement. 

Sur mon application Sonos je ne vois plus que 3 Roam alors que sur la version ordinateur je vois 5 Roam.

J’ai racheté une nouvelle Roam car une est HS au bout de 1 an. Il m’est impossible de la configurer sur le réseau privé, erreur de configuration ou erreur de connection avec le serveur de mise à jour. J’ai redémarré mon système wifi mais toujours non fonctionnel. Par contre si je me mets sur le réseau client, donc ouvert sans mot de passe j’arrive à configurer Roam sur un nouvel espace  

avez-vous une idée d’où cela pourrait venir ? Je trouve vraiment ce système nul, je m’arrache les cheveux.

merci 

3 replies

Airgetlam
  • June 30, 2026

Translation from French:

Good morning,

In a professional environment, I have 5 Roam2. Everything was working pretty well. One day without warning (I suppose since the MaJ) nothing works properly.

On my Sonos application I only see 3 Roam while on the computer version I see 5 Roam.

I bought a new Roam because one is HS after 1 year. It is impossible for me to configure it on the private network, configuration error or connection error with the update server. I restarted my wifi system but still not functional. On the other hand if I put myself on the customer network, so open without a password I can configure Roam on a new space

Do you have any idea where this could come from? I really find this system bad, I pull my hair out.

Thanks

Airgetlam
  • June 30, 2026

Not sure what a ‘professional environment’ is. Nor do I know what ‘MaJ’ or ‘HS’ are. 

Have you called Sonos Support to discuss it?

When you speak directly to the Support staff, they have tools at their disposal that will allow them to give you advice specific to your network and Sonos system.

Translation to French:

Je ne sais pas ce qu'est un « environnement professionnel ». Je ne sais pas non plus ce que sont « MaJ » ou « HS ».

Avez-vous appelé le support Sonos pour en discuter ?

Lorsque vous parlez directement au personnel d'assistance, il dispose d'outils qui leur permettront de vous donner des conseils spécifiques à votre réseau et à votre système Sonos.

• Author
  • Contributor II
  • June 30, 2026

Hey :) 

Merci pour ta réponse. 

environnement professionnel, it’s only to say I use sonos for my work environnement and it’s not a private use. 

MaJ = Mise à jour = Updade 

HS = Hors service = out of service 

Today, I will contact the support. I thought the support team wouldn't do anything.

thx !