Answered

surround ou pas

  • 3 December 2023
  • 2 replies
  • 30 views

Badge +1

bonjour

 

Imaginons une pièce de 40m² avec la TV +arc tout au fond à gauche.

Dans cette même pièce 2 Era 100 tout au fond à droite soit à 10m.

Une table dans le milieu.

Est ce qu'il y a un intérêt à mettre le mode surround (arc+2sonos) sachant que la plupart du temps on écoute la musique dans la pièce. Actuellement j'aime pour pousser le son plus d'un côté que l'autre selon où je suis.

Merci pour vos conseils, astuces, etc.

 

Bonne journée 

 

Moderation edit: Translation by Google Translate

Good morning

Let's imagine a 40m² room with the TV + arc at the far left.

In this same room 2 Era 100 at the very back on the right, 10m away.

A table in the middle.

Is there any point in using surround mode (arc+2sonos) knowing that most of the time we listen to music in the room? Currently I like to push the sound more to one side than the other depending on where I am.

Thank you for your advice, tips, etc.

Good day

icon

Best answer by Sotiris C. 5 December 2023, 13:46

View original

This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

2 replies

Userlevel 7
Badge +14

Hello @ElTyty, welcome back!

It is really up to you and what you like best. If you decide to keep the Home Theatre setup, know that you can adjust the surround audio to fit your needs.

Please have a look at the following Support Article: Low audio from surround speakers when listening to music

I would personally keep the Home Theatre room and set the surround audio to Full.

I hope this helps.

 

Translation by Google Translate:

Bonjour @ElTyty, bon retour !

Cela dépend vraiment de vous et de ce que vous préférez. Si vous décidez de conserver la configuration home cinéma, sachez que vous pouvez régler l’audio surround en fonction de vos besoins.

Veuillez consulter l'article d'assistance suivant : Le son faible des enceintes surround lorsque vous écoutez de la musique.

Personnellement, je garderais la salle de cinéma maison et réglerais l’audio surround sur Full.

J'espère que ça aide.

Badge +1

Hello @ElTyty, welcome back!

It is really up to you and what you like best. If you decide to keep the Home Theatre setup, know that you can adjust the surround audio to fit your needs.

Please have a look at the following Support Article: Low audio from surround speakers when listening to music

I would personally keep the Home Theatre room and set the surround audio to Full.

I hope this helps.

 

Translation by Google Translate:

Bonjour @ElTyty, bon retour !

Cela dépend vraiment de vous et de ce que vous préférez. Si vous décidez de conserver la configuration home cinéma, sachez que vous pouvez régler l’audio surround en fonction de vos besoins.

Veuillez consulter l'article d'assistance suivant : Le son faible des enceintes surround lorsque vous écoutez de la musique.

Personnellement, je garderais la salle de cinéma maison et réglerais l’audio surround sur Full.

J'espère que ça aide.

Merci pour ce retour cela m'apporte une information que je n'avais pas. Je vais tester car je ne rend pas compte du gain de mettre en home cinéma sauf pour les films

Merci