Answered

WM0 or WM1

  • 26 April 2024
  • 2 replies
  • 22 views

  • Contributor I
  • 3 replies

Bonjour,

Si j’ai bien compris lorsque je connecte une enceinte en filaire, un réseau “Sonos” est généré et l’ensemble des enceintes y sont connectées.

Une enceinte connecté en filaire apparait en WM0 et de ce que comprend les autres apparaitront aussi en WM0.

Hors dans mon système, j’ai régulièrement des enceintes qui sont en WM1 (qui est une connexion Wifi).

C’est généralement les enceintes qui sont “instable” (déconnexion de l’appli/wifi).

 

A partir du moment ou une enceinte est en filaire, ne devrait-elles pas toutes se connecter au réseau généré par celle-là?

Pourquoi ais-je du WM0 et WM1 dans mon systèmes (13 enceintes + un sub) ?

 

Moderator Note: Translation by Google Translate-

 

Good morning,

If I understood correctly, when I connect a wired speaker, a “Sonos” network is generated and all the speakers are connected to it.

A wired speaker appears in WM0 and this includes the others will also appear in WM0.

Except in my system, I regularly have speakers that are in WM1 (which is a Wifi connection).

It is generally the speakers that are “unstable” (disconnection from the app/wifi).

 

From the moment a speaker is wired, shouldn't they all connect to the network generated by that one?

Why do I have WM0 and WM1 in my system (13 speakers + a sub)?

icon

Best answer by Sotiris C. 29 April 2024, 13:03

View original

2 replies

Userlevel 7
Badge +14

Hello @cedz, welcome to the Sonos Community!

I’m sorry to hear you’ve got connection issues with some of your speakers.

From the moment a speaker is wired, shouldn't they all connect to the network generated by that one?

Why do I have WM0 and WM1 in my system (13 speakers + a sub)?

Not all Sonos speakers are capable to connect to the Sonos Network, known as SonosNet. It also depends on the configuration of your system and the placement of your speakers, among other things.

I am sharing below a few very helpful threads:

Check if Sonos is in a wireless or wired setup

Choose between a wireless and wired Sonos setup

Switch Sonos between a wireless and wired setup

I would recommend to also have a look on the following Support Article Reduce wireless interference.

If you continue to face issues with your speakers, I would suggest contacting our Support Team for some live troubleshooting. They have tools at their disposal to provide you with information and advice specific to your system and what it reports.

I hope this helps.

 

Translation by Google Translate:

 

Bonjour @cedz, bienvenue dans la communauté Sonos !

Je suis désolé d'apprendre que vous rencontrez des problèmes de connexion avec certains de vos haut-parleurs.

A partir du moment ou une enceinte est en filaire, ne devrait-elles pas toutes se connecter au réseau généré par celle-là?

Pourquoi ais-je du WM0 et WM1 dans mon systèmes (13 enceintes + un sub) ?

Toutes les enceintes Sonos ne sont pas capables de se connecter au réseau Sonos, appelé SonosNet. Cela dépend également de la configuration de votre système et de l’emplacement de vos enceintes, entre autres.

Je partage ci-dessous quelques fils de discussion très utiles :

Vérifiez si Sonos est dans une configuration sans fil ou filaire

Choisissez entre une configuration Sonos sans fil et filaire

Basculez Sonos entre une configuration sans fil et filaire

Je recommanderais également de consulter l'article d'assistance suivant Réduire les interférences sans fil.

Si vous continuez à rencontrer des problèmes avec vos haut-parleurs, je vous suggère de contacter notre équipe d'assistance pour un dépannage en direct. Ils disposent d’outils pour vous fournir des informations et des conseils spécifiques à votre système et à ce qu’il rapporte.

J'espère que ça aide.

Hello Sotiris. C,

Thank you for all the informations and Link.

At the moment, My Era 100, Era 300, Move and Roam are the only ones in WM1, regarding this link Choose between a wireless and wired Sonos setup  it’s completly normal.

I will chek during few days and I will contact Support Team if some other speakers switch between WM0 and WM1.

 

Regards,

Cédric

 

Reply