Nyheder

Slut med software opdateringer til de ældste produkter

  • 21 January 2020
  • 32 replies
  • 2768 views
Slut med software opdateringer til de ældste produkter

Show first post
This topic has been closed for further comments. You can use the search bar to find a similar topic, or create a new one by clicking Create Topic at the top of the page.

32 replies

Userlevel 1

Et helt igennem usympatisk træk, som kun kan bunde i et panisk ønske om mersalg efter børsnoteringen som nu betyder at al værdi skal presses ud af de stakkels kunder som nu får pistolen for panden.

 

Gør os i det mindste den tjeneste at fjerne alle jeres ulidelige meddelelser i app’en som nu minder mig om at jeg skal smide mine “gamle” apparater ud og købe jeres nye generation.

 

Advarsel til andre kunder: påbegynd ikke bytteprocessen, du kan ikke fortryde uden at din app permanent indeholder et krav om at du færdiggør processen.

Userlevel 1

Hej Sonos,

Jeg har købt min Play:5 1. generation for 5 år siden og nu kan jeg smide den ud eller blokere hele mit Sonos system for opdateringer. Heldigvis kan jeg købe jeres 5 år gamle Play:5 2. generation med 30 % rabat! Jeg kan vel regne med at kunne brug den i et par år inden I mener at den er forældet og skal erstattes…

Højtalere skal kunne holde i årtier, ikke i få år. Dette er fuldstændigt uacceptabelt. I har vist i øvrigt ikke hørt at vi skal gøre noget for klimaet, bl.a. ved at benytte vores produkter i længere tid.

Userlevel 1

Hej Sonos,

Tak for beskeden. Jeg har i dag et Sonos system jeg havde tænk mig at udbygge, så snart vores husrenovering bliver færdig. Jeg er glad for at beskeden nåede frem inden jeg fik indkøbt flere Sonos-enheder. (har ikke set beskeden fra 2018).

Jeg tvivler på at Sonos kan komme med nogen som helst troværdig garanti for at næste generation ikke også bliver “forældet” på 10 år (eller 5 år, eller…?), og jeg vil ikke smide gode penge efter dårlige.

“Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me...”

Userlevel 1

bare ik iorden !!! .. med et ny bygget hus fra now 2013 og 5 AMP og 4 Connert som blev installeret der . Også denne mail Idag ik iorden også få 30 % på  nyt .. vågn op sonos 😳😤😤

Userlevel 3

Jeg forstår også fint at der er tekniske begrænsninger på gamle produkter og gode grunde til at promovere nye, men for de kunder, der har et gammelt produkt, og som er fint tilfredse med dets funktionalitet, er det et meget drastisk skridt.

Jeg vil personligt bruge de kommende måneder på at lede efter passende alternativer til Sonos - fra producenter med en mere kundevenlig politik.
Det er ærgerligt, for jeg er rigtigt glad for de 10 Sonos produkter, jeg har, og havde gerne kørt videre med dem, og gradvist udvidet og opgraderet efter behov. Men jeg bryder mig ikke om at blive tvunget til det på denne måde.

Badge

Det er et risikabelt træk, som HQ vælger at gøre. Dog blev det allerede varslet i 2018, da SONOS blev børsnoteret. 
Her stod følgende advarsel til investorerne: “We may lose existing customers if their older products cannot integrate with newer versions of our software, and this may also result in negative publicity that could adversely affect our reputation and brand loyalty and impact our ability to attract new customers or sell new products to existing customer”.

Jeg må sige, at det er virkelig flot, at virksomheden selv kan se det i øjnene. Det er dog en skam, da Z5, bedre kendt som Play: 5 gen. 1 er et fantastisk produkt, som var med til at sætte SONOS i stuerne for mange af deres nuværende kunder. Jeg vil holde igen med opkøb af aktier, men jeg har dog anden generation af Play: 5, og der er væsentlige forbedringer, hvorfor jeg forstår grunden til, at dette valg er blevet truffet. 

Userlevel 3

Kære Sonos.

 

I har netop meddelt mig at jeg skal investere 13.000kr minus 30% rabat, for at få lov at blive ved med at bruge jeres produkter. Gør jeg ikke det, vil de på sigt holde op med at virke, og jeg vil heller ikke kunne bruge evt. nye produkter i kombination med de gamle (Connect og Play 5 gen 1).

I argumenterer med at de gamle produkter ikke kan opgraderes med nye features.
Dette er fint med mig! Jeg har intet behov for disse nye features. Produkterne lever fint op til mit behov, selvom de har nogle år på bagen, og jeg ønsker ikke at bruge godt 9.000kr, for at bevare status quo! Turen kommer vel også snart til de næste produkter, såsom Play 1.

Jeg vil opfordre jer til at finde en teknisk løsning, som tillader de gamle produkter at køre videre uden nye features.
Jeg tror, der er mange, som er fint tilfreds med f.eks. Play 5, og ikke har nogen ambition om at skulle udskifte disse.